Case study

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Informacje o firmie

Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 września 2005 roku w Warszawie. Spółka zatrudnia około 1500 specjalistów w Polsce i za granicą. Przedsiębiorstwo wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania i prezentacji danych. Specjalizuje się również w nowoczesnych technologiach, takich jak Data Science, AI czy e-commerce.

Wyzwanie

Recommerce to praktyka kupowania i sprzedawania używanych (w pełni wartościowych) towarów za pośrednictwem platformy e-commerce utworzonej tylko w tym celu. Głównym celem wdrożenia procesu recommerce w Lingaro było zapewnienie efektywnego kanału sprzedaży aukcyjnej zamortyzowanego sprzętu komputerowego na rzecz pracowników firmy. Korzystając z możliwości oferowanych przez platformę, Lingaro zdecydowało się również na dodatkową wyprzedaż mebli, podczas zmiany lokalizacji biura.

Rozwiązanie

Aukcje LINGARO dla polskiego oddziału firmy gromadzą udział wszystkich pracowników, co stanowi około 800 osób. Odbywają się one dwa razy w roku: we wrześniu pod nazwą „Back to school” oraz w grudniu jako „Winter auctions”. Aukcje są “publiczne” dla wszystkich pracowników, którzy mają do nich dostęp.

Powyższy schemat ilustruje ogólny przebieg procesu wyprzedażowego w firmie Lingaro. Wewnątrz firmy wyznaczany jest specjalista ds. IT, odpowiedzialny za kompleksowy proces wyprzedażowy. Jego zadania obejmują przygotowanie sprzętu wraz z fotografiami i opisami, a następnie umieszczenie aukcji w systemie. Po zakończeniu aukcji (w przypadku zakupu), specjalista przygotowuje sprzęt do wydania, zazwyczaj w formie odbioru osobistego (lub w wyjątkowych sytuacjach – wysyłki). Po finalizacji procesu, taka osoba generuje również raporty sprzedażowe.

Efekt biznesowy

Wdrożony proces Recommerce wpisuje się w ideę zrównoważonego rozwoju. Pozwala na wydłużenie cyklu życia sprzętu elektronicznego, co ogranicza generowanie odpadów i zmniejsza obciążenie środowiska naturalnego. Produkcja 1 nowego laptopa generuje ślad węglowy o szacunkowej wartości co najmniej 200 kilogramów CO2e (równoważnik dwutlenku węgla), zatem ponowne użycie 450 laptopów w celach prywatnych (zamiast ich utylizacji) pozwala na zaoszczędzenie szacunkowo 90 ton CO2e dla środowiska.  

Ponadto wdrożenie wyprzedaży pracowniczych pozwoliło firmie Lingaro:

● Uniknąć niepotrzebnego kosztu utylizacji zamortyzowanego sprzętu komputerowego.
● Wygenerować dodatkowe przychody ze zbycia niepotrzebnego sprzętu.
● Wzmocnić zadowolenie pracowników z okazyjnych zakupów w pełni wartościowego
sprzętu.

Co więcej, wyprzedaż mebli wśród pracowników pozwoliła w skuteczny i efektywny sposób rozwiązać problem utylizacji mebli, generując jednocześnie dodatkowy przychód w wysokości ok. 20 000 zł dla
firmy. Kuptam.pl umożliwiło firmie szybkie i łatwe zorganizowanie sprzedaży mebli, zapewniając
pracownikom możliwość zakupu przedmiotów w rozsądnych cenach, jednocześnie przynosząc
korzyści firmie.

Projekt w liczbach


● 90T CO2e (równoważnika dwutlenku węgla) zaoszczędzone dla środowiska
● 450 sztuk sprzętu elektronicznego rocznie w wyprzedażach pracowniczych
● Ponad 250 tys. dochodu rocznie ze sprzedanego sprzętu elektronicznego oraz mebli

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

Biznes coraz częściej szuka nowych sposobów zarówno na zwiększenie swoich przychodów, jak i na wspieranie […]

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

W obliczu ciągłych innowacji w branży IT oraz coraz krótszego okresu użytkowania elektronicznych urządzeń ilość […]

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Odnowione technologie stają się coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa, które dąży do zrównoważonego rozwoju […]

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Zalegające w magazynie towary, zwłaszcza końcówki kolekcji czy produkty, które nie zdobyły popularności, często stwarzają […]

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Recommerce, czyli sprzedaż, zakup i renowacja używanych produktów – stanowi narzędzie wspierające zrównoważony rozwój. Kolejny […]

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

W obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i utratą zasobów naturalnych przedsiębiorstwa zwracają się […]

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Skomplikowane łańcuchy dostaw i zmienne trendy rynkowe stawiają przed przedsiębiorstwami liczne trudności, dlatego efektywne zarządzanie […]

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym pojawiła się koncepcja, która zyskuje na coraz większym znaczeniu — […]

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce ma wiele korzyści, w tym ochronę środowiska, oszczędności, zwiększenie reputacji firm i dostępność produktów. […]

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Nadwyżki magazynowe mogą dotyczyć niemal każdego biznesu, który zajmuje się obrotem towarów. Problem stocków magazynowych […]

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Oferty specjalne przyciągają uwagę i pozwalają na zwiększenie przychodu w firmie, ale nie każdy sposób […]

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Większa sprzedaż to marzenie każdego handlowca, ale nie zawsze tworzenie nowych kanałów sprzedaży jest opłacalne. […]

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Koszty magazynowania to zmora każdego przedsiębiorcy, zarówno w branżach związanych ze sprzedażą produktów, jak i […]

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to częsta praktyka, jednak nie zawsze przebiega w skuteczny i szybki […]

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Wyprzedaże online przyciągają uwagę, jednak aby zyskać lojalnego klienta, trzeba przekonać go czymś więcej, niż […]

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Zakupy w internecie to obecnie codzienność, a możliwość korzystania z wyjątkowych ofert sprzedażowych oraz licytacji […]

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Produkty posiadające ograniczony termin przydatności do spożycia stanowią czasami wyzwanie dla sprzedawców, którzy muszą zagwarantować […]

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Sprzedaż produktów sezonowych wymaga odpowiedniego opracowania działań oraz planu na zaangażowanie klientów, aby w wybranym […]

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Informacje o firmie Międzynarodowa firma technologiczna: usługi IT, hardware.  Wyzwanie  Zmiana lokalizacji biura spowodowała pojawienie […]

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Zalegające w magazynie towary i końcówki kolekcji, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, mogą być […]

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Starzejący się sprzęt elektroniczny w firmie może okazać się problemem – niespełniające dłużej wymagań komputery […]

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Wyprzedaż wewnętrzna to doskonała okazja dla firm na pozbycie się produktów, których nie można sprzedać […]

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Tworzenie specjalnych ofert dla klientów jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji.  Tworząc nowy kanał […]

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Wyprzedaż magazynu dla kontrahentów to świetna okazja do pozbycia się zbędnych zapasów i zwiększenia przepływu […]

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie systemu aukcyjnego KupTam, dzięki któremu klient był w stanie przeprowadzić 100 aukcji zamortyzowanych laptopów na rzecz pracowników. 

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam umożliwia tworzenie ofert w trzech dostępnych typach aukcji: kup teraz, […]

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Proces wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych wewnątrz firmy może wydawać się skomplikowany. Niezależnie od tego, jaki […]

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Wyprzedaż wewnątrz firmy polega na sprzedaży produktów lub usług pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym za […]

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do tworzenia wyprzedaży może okazać się pomocnym i przynoszącym dodatkowy przychód rozwiązaniem dla […]

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Majątek firmowy, zarówno towary, jak i sprzęty w firmie mogą z czasem stać się przestarzałe […]

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Informacje o firmie Firma FEMAX korzysta ze specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam. FEMAX to hurtownia […]

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

KupTam jest specjalistycznym narzędziem prowadzenia wyprzedaży online, które umożliwia przeprowadzenie procesu aukcyjnego w Internecie. KupTam […]