Informacje o firmie Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci […]
Data publikacji: 2023-08-28
Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam
Nadwyżki magazynowe mogą dotyczyć niemal każdego biznesu, który zajmuje się obrotem towarów. Problem stocków magazynowych jest tak samo popularny, jak uciążliwy. Jest jednak sposób, by zminimalizować jego skutki.
- Jak pozbyć się nadwyżek magazynowych?
- W jaki sposób ograniczyć koszty magazynowania?
Dowiedz się więcej o nadwyżkach magazynowych i odkryj skuteczną metodę na likwidację stocków magazynowych z KupTam.
Nadwyżki magazynowe – główne problemy
Nadwyżki magazynowe powstają, gdy produkcja lub zakup towarów przekracza ich sprzedaż, lub zużycie. Są to sytuacje, w których przedsiębiorstwa posiadają więcej towarów na stanie, niż są w stanie sprzedać lub wykorzystać.
Powody powstawania nadwyżek magazynowych
Główne przyczyny powstawania tzw. stocków magazynowych, to:
Błędne prognozy popytu
Jeśli firma przewiduje, że popyt na jej produkt wzrośnie, może zwiększyć produkcję lub zakupy, ale jeśli popyt nie wzrośnie zgodnie z prognozami, powstaje nadwyżka.
Sezonowość
W niektórych branżach, takich jak odzież czy zabawki, popyt może się znacznie różnić w zależności od pory roku. Przedsiębiorstwa mogą produkować lub kupować więcej towarów w okresie szczytowego popytu, co może prowadzić do nadwyżek poza tym okresem.
Błędy w zarządzaniu łańcuchem dostaw
Nawet jeśli prognozy popytu są dokładne, błędy w koordynacji łańcucha dostaw, takie jak opóźnienia w transporcie czy problemy z jakością, mogą prowadzić do nadwyżek.
Problemy dotyczące nadwyżek magazynowych
Główne problemy przedsiębiorstw, związane z nadwyżkami magazynowymi, to:
Zwiększone koszty
Przechowywanie nadwyżek wiąże się z kosztami magazynowania, takimi jak wynajem przestrzeni, ubezpieczenie, zarządzanie zapasami, a także kosztami związanymi z utrzymaniem i obsługą magazynu.
Zasoby związane z towarem
Nadwyżki magazynowe związane są z zasobami (tj. pieniędzmi) zainwestowanymi w towar, który nie generuje zwrotu.
Przestarzałe lub zepsute produkty
Produkty, które są przechowywane przez długi czas, mogą się zepsuć, przestarzeć lub stać się nieatrakcyjne dla klientów, co prowadzi do strat.
Zmniejszenie płynności finansowej
Pieniądze zainwestowane w nadmiar towarów mogą ograniczyć dostępność gotówki, co może wpływać na zdolność firmy do reagowania na zmiany na rynku lub inwestowania w nowe możliwości.
W związku z powstawaniem kolejnych problemów, które mogą prowadzić do zachwiania stabilności finansowej przedsiębiorstwa, a w ekstremalnych przypadkach nawet to upadłości firmy, nadwyżki magazynowe należy skutecznie redukować.
Sprawdzonymi sposobami na zminimalizowanie strat, wynikających ze stocków magazynowych, są przede wszystkim wyprzedaż dla klientów, odsprzedaż międzyfirmowa lub, w ostateczności, oddanie towaru na cele charytatywne – co pozwala przynajmniej zminimalizować koszty magazynowania.
Sprzedaż nadwyżek magazynowych
Najpopularniejszy sposób na pozbycie się niechcianych towarów zalegających na magazynie to sprzedaż. Nie zawsze jednak jest ku temu okazja, choć warto wiedzieć, że na rynku istnieją przedsiębiorstwa, które zajmują się stricte odkupowaniem zalegających towarów i nadwyżek magazynowych.
Kiedy sprzedaż stocków magazynowych jest wyjątkowo trudna, czyli w momencie, gdy dotyczy albo towarów sezonowych (np. choinki) albo tych z krótkim terminem przydatności, zorganizowanie tradycyjnej wyprzedaży może być naprawdę trudne.
6 sposobów na pozbycie się nadwyżek magazynowych
Sprzedaż nadwyżek magazynowych jest jednym z kluczowych elementów zarządzania zapasami. Oto 6 skutecznych sposobów radzenia sobie z nadmiarem towarów:
#1 Wyprzedaże i promocje
Wyprzedaże i promocje to sprawdzona metoda sprzedaży nadwyżek. Można obniżyć ceny, oferować rabaty przy zakupie kilku produktów lub organizować wydarzenia wyprzedażowe.
#2 Sprzedaż online
Internet oferuje wiele możliwości sprzedaży nadwyżek. Można je sprzedawać przez sklep internetowy firmy, na platformach aukcyjnych, takich jak eBay, lub na specjalistycznych stronach internetowych zajmujących się sprzedażą nadwyżek.
#3 Sprzedaż hurtowa lub zniżki dla klientów biznesowych
Jeśli firma ma duże nadwyżki, może spróbować sprzedać je hurtowo innym firmom lub oferować zniżki dla dużych klientów.
#4 Współpraca z firmami zajmującymi się likwidacją zapasów
Istnieją specjalistyczne firmy, które kupują nadwyżki i potem samodzielnie je sprzedają. Może to być dobre rozwiązanie, jeśli firma chce szybko pozbyć się nadmiaru towarów.
#5 Darowizny na cele charytatywne
W niektórych przypadkach nadwyżki można przekazać na cele charytatywne. Może to nie tylko pomóc w pozbyciu się nadmiaru towarów, ale również poprawić wizerunek firmy.
#6 Wymiana produktów
W niektórych branżach możliwa jest wymiana produktów z innymi firmami. Na przykład, firmy z branży odzieżowej mogą wymieniać się nadwyżkami z różnych sezonów.
Przy zarządzaniu nadwyżkami magazynowymi ważne jest, aby podejść do tego strategicznie i zwrócić uwagę na potencjalne konsekwencje dla marki. Na przykład, jeśli firma regularnie oferuje duże zniżki, może to obniżyć postrzeganą wartość jej produktów.
Dlatego też dobrze jest znaleźć sposób na wyprzedaż, który obraca obniżki cen w specjalne oferty, wyjątkowe okazje i programy lojalnościowe dla klientów czy kontrahentów.
W tym celu najlepiej sprawdzi się specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży, KupTam, które zostało zaprojektowane z myślą zarówno o potrzebach przedsiębiorców, jak i oczekiwaniach klientów.
KupTam – skuteczna wyprzedaż
KupTam to narzędzie, dzięki któremu można skutecznie redukować ilość zalegającego towaru, jednocześnie nie wpływając negatywnie na odbiór jakości produktów oferowanych przez markę.
Wybierając jeden z 4 dostępnych pakietów, można w prosty sposób stworzyć zupełnie nowy kanał sprzedaży, który pozwoli na sprzedaż nadwyżek magazynowych.
5 Kroków do skutecznej wyprzedaży na KupTam
Efektywna sprzedaż nadwyżek magazynowych to element zarządzania przedsiębiorstwem, który, z pomocą narzędzia do wyprzedaży KupTam, jest łatwy do zrealizowania i przynosi wymierne korzyści dla przedsiębiorstwa.
Oto jak organizować skuteczną wyprzedaż na KupTam:
Nowy kanał sprzedaży
Użytkownik po rejestracji otrzymuje dostęp do tworzenia ofert sprzedażowych na stronie KupTam. W bezpłatnej wersji można przetestować działanie narzędzia lub prowadzić niewielkie wyprzedaże – pakiet Free jest darmowy na zawsze dla każdego zarejestrowanego użytkownika i obejmuje prowadzenie 2 aktywnych aukcji jednocześnie oraz możliwość zaproszenia do 10 uczestników aukcji.
Kolejne pakiety to możliwości skrojone na potrzeby przedsiębiorców. Umożliwiają prowadzenie większej liczby aukcji jednocześnie, zapraszanie wielu uczestników i pozwalają na konfigurację wizualną strefy sprzedaży, aby dopasować ją do wizerunku marki.
Oferty w strefie sprzedaży
Dodawanie ofert jest intuicyjne i trwa dosłownie kilka minut. Proces odbywa się z wykorzystaniem intuicyjnego formularza.
Zależnie od aktywnego pakietu, można dostosować narzędzie do swoich potrzeb. Dzięki różnym planom KupTam sprawdza się zarówno dla małych przedsiębiorstw, jak i dużych marek.
Pakiet Enterprise to możliwość powiązania narzędzia z innymi systemami, dzięki czemu sklepy internetowe mogą stworzyć profesjonalny program lojalnościowy dla swoich klientów.
Typ aukcji
Podczas tworzenia oferty należy wybrać typ aukcji. Zależnie od oczekiwań przedsiębiorcy, mogą to być licytacje, podczas których uczestnicy podbijają cenę wyjściową produktu, lub oferty „Kup Teraz” z zaznaczoną z góry ceną towaru.
Uczestnicy wyprzedaży
Wyprzedaże na KupTam mają formę zamkniętą, tzn. mogą w nich uczestniczyć tylko zaproszeni użytkownicy. Zaproszenie do strefy sprzedaży wysyła się drogą mailową.
Ze względu na formę wyprzedaży, narzędzie KupTam doskonale sprawdza się do tworzenia wyjątkowych programów lojalnościowych dla klientów lub znaczących kontrahentów.
Produkty wyprzedażowe na KupTam nie oznaczają dla sprzedawcy problemów, wynikających z często oferowanych obniżek cenowych. Klienci, którzy otrzymują dostęp do programu lojalnościowego, czują się wyróżnieni, a produkty zyskują rangę „wyjątkowych okazji”.
Maksymalizacja zysków
KupTam nie pobiera prowizji od sprzedaży. Oznacza to, że cała kwota ze sprzedaży towaru trafia w ręce przedsiębiorcy.
Maksymalizacja potencjalnych zysków jest możliwa dzięki licytacjom – końcówki kolekcji, ostatnie sztuki i produkty, których nie można zdobyć żadną inną drogą, są wyjątkowo atrakcyjne dla klientów, którzy chętnie biorą udział w licytacjach i oferują coraz większe stawki.
Towar, który dla przedsiębiorstwa oznaczał straty, dzięki KupTam może zyskać zupełnie nową wartość i przynieść faktyczny zysk.
Key Takeaways: Wyprzedaż na KupTam jako sposób na nadwyżki magazynowe
KupTam to rozwiązanie, które umożliwia przekucie problemu powstawania stocków magazynowych w nową drogę uzyskania przychodu. Aby skorzystać z możliwości narzędzia, wystarczy:
- Wejść na stronę KupTam
- Zarejestrować się i wybrać odpowiedni plan
- Otworzyć nowy kanał sprzedaży
- Zaprosić uczestników i generować zyski
Sprawdź, jak to działa i wypróbuj plan Free już teraz. Przekonasz się, że warto wykorzystać potencjał specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam w firmie, aby redukować problemy związane z nadwyżkami magazynowymi. Jeśli masz pytania – napisz do nas, a nasi specjaliści z chęcią udzielą Ci porad.

Biznes coraz częściej szuka nowych sposobów zarówno na zwiększenie swoich przychodów, jak i na wspieranie […]
REcommerce
2024-04-09

W obliczu ciągłych innowacji w branży IT oraz coraz krótszego okresu użytkowania elektronicznych urządzeń ilość […]
REcommerce
2024-03-21

Informacje o firmie Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 […]
Case study
2024-02-27

Odnowione technologie stają się coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa, które dąży do zrównoważonego rozwoju […]
REcommerce
2024-02-22

Zalegające w magazynie towary, zwłaszcza końcówki kolekcji czy produkty, które nie zdobyły popularności, często stwarzają […]
REcommerce
2024-02-12

Recommerce, czyli sprzedaż, zakup i renowacja używanych produktów – stanowi narzędzie wspierające zrównoważony rozwój. Kolejny […]
REcommerce
2024-01-23

W obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i utratą zasobów naturalnych przedsiębiorstwa zwracają się […]
REcommerce
2024-01-04

Skomplikowane łańcuchy dostaw i zmienne trendy rynkowe stawiają przed przedsiębiorstwami liczne trudności, dlatego efektywne zarządzanie […]
REcommerce
2023-10-12

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym pojawiła się koncepcja, która zyskuje na coraz większym znaczeniu — […]
Case studyREcommerce
2023-09-28

Recommerce ma wiele korzyści, w tym ochronę środowiska, oszczędności, zwiększenie reputacji firm i dostępność produktów. […]
REcommerce
2023-09-14

Oferty specjalne przyciągają uwagę i pozwalają na zwiększenie przychodu w firmie, ale nie każdy sposób […]
Funkcjonalność
2023-07-31

Większa sprzedaż to marzenie każdego handlowca, ale nie zawsze tworzenie nowych kanałów sprzedaży jest opłacalne. […]
Wyprzedaż w firmie
2023-07-13

Koszty magazynowania to zmora każdego przedsiębiorcy, zarówno w branżach związanych ze sprzedażą produktów, jak i […]
Wyprzedaż w firmie
2023-06-26

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to częsta praktyka, jednak nie zawsze przebiega w skuteczny i szybki […]
Wyprzedaż w firmie
2023-06-08

Wyprzedaże online przyciągają uwagę, jednak aby zyskać lojalnego klienta, trzeba przekonać go czymś więcej, niż […]
Wyprzedaż w firmie
2023-05-24

Zakupy w internecie to obecnie codzienność, a możliwość korzystania z wyjątkowych ofert sprzedażowych oraz licytacji […]
Wyprzedaż w firmie
2023-05-08

Produkty posiadające ograniczony termin przydatności do spożycia stanowią czasami wyzwanie dla sprzedawców, którzy muszą zagwarantować […]
Wyprzedaż w firmie
2023-04-13

Sprzedaż produktów sezonowych wymaga odpowiedniego opracowania działań oraz planu na zaangażowanie klientów, aby w wybranym […]
Wyprzedaż w firmie
2023-04-05

Informacje o firmie Międzynarodowa firma technologiczna: usługi IT, hardware. Wyzwanie Zmiana lokalizacji biura spowodowała pojawienie […]
Case study
2023-03-27

Zalegające w magazynie towary i końcówki kolekcji, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, mogą być […]
Wyprzedaż w firmie
2023-03-21

Starzejący się sprzęt elektroniczny w firmie może okazać się problemem – niespełniające dłużej wymagań komputery […]
Wyprzedaż w firmie
2023-03-13

Wyprzedaż wewnętrzna to doskonała okazja dla firm na pozbycie się produktów, których nie można sprzedać […]
Wyprzedaż w firmie
2023-03-09

Tworzenie specjalnych ofert dla klientów jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji. Tworząc nowy kanał […]
Wyprzedaż w firmie
2023-03-01

Wyprzedaż magazynu dla kontrahentów to świetna okazja do pozbycia się zbędnych zapasów i zwiększenia przepływu […]
Wyprzedaż w firmie
2023-02-23

Przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie systemu aukcyjnego KupTam, dzięki któremu klient był w stanie przeprowadzić 100 aukcji zamortyzowanych laptopów na rzecz pracowników.
Case study
2023-02-14

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam umożliwia tworzenie ofert w trzech dostępnych typach aukcji: kup teraz, […]
Funkcjonalność
2023-02-09

Proces wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych wewnątrz firmy może wydawać się skomplikowany. Niezależnie od tego, jaki […]
Wyprzedaż w firmie
2023-02-02

Wyprzedaż wewnątrz firmy polega na sprzedaży produktów lub usług pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym za […]
Funkcjonalność
2023-01-23

Specjalistyczne narzędzie do tworzenia wyprzedaży może okazać się pomocnym i przynoszącym dodatkowy przychód rozwiązaniem dla […]
Wyprzedaż w firmie
2023-01-13

Majątek firmowy, zarówno towary, jak i sprzęty w firmie mogą z czasem stać się przestarzałe […]
Wyprzedaż w firmie
2022-12-08

Informacje o firmie Firma FEMAX korzysta ze specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam. FEMAX to hurtownia […]
Case study
2022-11-23

KupTam jest specjalistycznym narzędziem prowadzenia wyprzedaży online, które umożliwia przeprowadzenie procesu aukcyjnego w Internecie. KupTam […]
Funkcjonalność
2022-11-02