Wyprzedaż w firmie

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Nadwyżki magazynowe mogą dotyczyć niemal każdego biznesu, który zajmuje się obrotem towarów. Problem stocków magazynowych jest tak samo popularny, jak uciążliwy. Jest jednak sposób, by zminimalizować jego skutki.

  • Jak pozbyć się nadwyżek magazynowych?
  • W jaki sposób ograniczyć koszty magazynowania?

Dowiedz się więcej o nadwyżkach magazynowych i odkryj skuteczną metodę na likwidację stocków magazynowych z KupTam.

Nadwyżki magazynowe – główne problemy

Nadwyżki magazynowe powstają, gdy produkcja lub zakup towarów przekracza ich sprzedaż, lub zużycie. Są to sytuacje, w których przedsiębiorstwa posiadają więcej towarów na stanie, niż są w stanie sprzedać lub wykorzystać. 

Powody powstawania nadwyżek magazynowych

Główne przyczyny powstawania tzw. stocków magazynowych,  to:

Błędne prognozy popytu

Jeśli firma przewiduje, że popyt na jej produkt wzrośnie, może zwiększyć produkcję lub zakupy, ale jeśli popyt nie wzrośnie zgodnie z prognozami, powstaje nadwyżka.

Sezonowość

W niektórych branżach, takich jak odzież czy zabawki, popyt może się znacznie różnić w zależności od pory roku. Przedsiębiorstwa mogą produkować lub kupować więcej towarów w okresie szczytowego popytu, co może prowadzić do nadwyżek poza tym okresem.

Błędy w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Nawet jeśli prognozy popytu są dokładne, błędy w koordynacji łańcucha dostaw, takie jak opóźnienia w transporcie czy problemy z jakością, mogą prowadzić do nadwyżek.

Problemy dotyczące nadwyżek magazynowych

Główne problemy przedsiębiorstw, związane z nadwyżkami magazynowymi, to:

Zwiększone koszty

Przechowywanie nadwyżek wiąże się z kosztami magazynowania, takimi jak wynajem przestrzeni, ubezpieczenie, zarządzanie zapasami, a także kosztami związanymi z utrzymaniem i obsługą magazynu.

Zasoby związane z towarem

Nadwyżki magazynowe związane są z zasobami (tj. pieniędzmi) zainwestowanymi w towar, który nie generuje zwrotu.

Przestarzałe lub zepsute produkty

Produkty, które są przechowywane przez długi czas, mogą się zepsuć, przestarzeć lub stać się nieatrakcyjne dla klientów, co prowadzi do strat.

Zmniejszenie płynności finansowej

Pieniądze zainwestowane w nadmiar towarów mogą ograniczyć dostępność gotówki, co może wpływać na zdolność firmy do reagowania na zmiany na rynku lub inwestowania w nowe możliwości.

W związku z powstawaniem kolejnych problemów, które mogą prowadzić do zachwiania stabilności finansowej przedsiębiorstwa, a w ekstremalnych przypadkach nawet to upadłości firmy, nadwyżki magazynowe należy skutecznie redukować. 

Sprawdzonymi sposobami na zminimalizowanie strat, wynikających ze stocków magazynowych, są przede wszystkim wyprzedaż dla klientów, odsprzedaż międzyfirmowa lub, w ostateczności, oddanie towaru na cele charytatywne – co pozwala przynajmniej zminimalizować koszty magazynowania.

Sprzedaż nadwyżek magazynowych

Najpopularniejszy sposób na pozbycie się niechcianych towarów zalegających na magazynie to sprzedaż. Nie zawsze jednak jest ku temu okazja, choć warto wiedzieć, że na rynku istnieją przedsiębiorstwa, które zajmują się stricte odkupowaniem zalegających towarów i nadwyżek magazynowych.

Kiedy sprzedaż stocków magazynowych jest wyjątkowo trudna, czyli w momencie, gdy dotyczy albo towarów sezonowych (np. choinki) albo tych z krótkim terminem przydatności, zorganizowanie tradycyjnej wyprzedaży może być naprawdę trudne.

6 sposobów na pozbycie się nadwyżek magazynowych

Sprzedaż nadwyżek magazynowych jest jednym z kluczowych elementów zarządzania zapasami. Oto 6 skutecznych sposobów radzenia sobie z nadmiarem towarów:

#1 Wyprzedaże i promocje

Wyprzedaże i promocje to sprawdzona metoda sprzedaży nadwyżek. Można obniżyć ceny, oferować rabaty przy zakupie kilku produktów lub organizować wydarzenia wyprzedażowe.

#2 Sprzedaż online

Internet oferuje wiele możliwości sprzedaży nadwyżek. Można je sprzedawać przez sklep internetowy firmy, na platformach aukcyjnych, takich jak eBay, lub na specjalistycznych stronach internetowych zajmujących się sprzedażą nadwyżek.

#3 Sprzedaż hurtowa lub zniżki dla klientów biznesowych

Jeśli firma ma duże nadwyżki, może spróbować sprzedać je hurtowo innym firmom lub oferować zniżki dla dużych klientów.

#4 Współpraca z firmami zajmującymi się likwidacją zapasów

Istnieją specjalistyczne firmy, które kupują nadwyżki i potem samodzielnie je sprzedają. Może to być dobre rozwiązanie, jeśli firma chce szybko pozbyć się nadmiaru towarów.

#5 Darowizny na cele charytatywne

W niektórych przypadkach nadwyżki można przekazać na cele charytatywne. Może to nie tylko pomóc w pozbyciu się nadmiaru towarów, ale również poprawić wizerunek firmy.

#6 Wymiana produktów

W niektórych branżach możliwa jest wymiana produktów z innymi firmami. Na przykład, firmy z branży odzieżowej mogą wymieniać się nadwyżkami z różnych sezonów.

Przy zarządzaniu nadwyżkami magazynowymi ważne jest, aby podejść do tego strategicznie i zwrócić uwagę na potencjalne konsekwencje dla marki. Na przykład, jeśli firma regularnie oferuje duże zniżki, może to obniżyć postrzeganą wartość jej produktów.

Dlatego też dobrze jest znaleźć sposób na wyprzedaż, który obraca obniżki cen w specjalne oferty, wyjątkowe okazje i programy lojalnościowe dla klientów czy kontrahentów.

W tym celu najlepiej sprawdzi się specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży, KupTam, które zostało zaprojektowane z myślą zarówno o potrzebach przedsiębiorców, jak i oczekiwaniach klientów. 

KupTam – skuteczna wyprzedaż

KupTam to narzędzie, dzięki któremu można skutecznie redukować ilość zalegającego towaru, jednocześnie nie wpływając negatywnie na odbiór jakości produktów oferowanych przez markę.

Wybierając jeden z 4 dostępnych pakietów, można w prosty sposób stworzyć zupełnie nowy kanał sprzedaży, który pozwoli na sprzedaż nadwyżek magazynowych.

5 Kroków do skutecznej wyprzedaży na KupTam

Efektywna sprzedaż nadwyżek magazynowych to element zarządzania przedsiębiorstwem, który, z pomocą narzędzia do wyprzedaży KupTam, jest łatwy do zrealizowania i przynosi wymierne korzyści dla przedsiębiorstwa. 

Oto jak organizować skuteczną wyprzedaż na KupTam:

Nowy kanał sprzedaży

Użytkownik po rejestracji otrzymuje dostęp do tworzenia ofert sprzedażowych na stronie KupTam. W bezpłatnej wersji można przetestować działanie narzędzia lub prowadzić niewielkie wyprzedaże – pakiet Free jest darmowy na zawsze dla każdego zarejestrowanego użytkownika i obejmuje prowadzenie 2 aktywnych aukcji jednocześnie oraz możliwość zaproszenia do 10 uczestników aukcji.

Kolejne pakiety to możliwości skrojone na potrzeby przedsiębiorców. Umożliwiają prowadzenie większej liczby aukcji jednocześnie, zapraszanie wielu uczestników i pozwalają na konfigurację wizualną strefy sprzedaży, aby dopasować ją do wizerunku marki.

Oferty w strefie sprzedaży

Dodawanie ofert jest intuicyjne i trwa dosłownie kilka minut. Proces odbywa się z wykorzystaniem intuicyjnego formularza.

Zależnie od aktywnego pakietu, można dostosować narzędzie do swoich potrzeb. Dzięki różnym planom KupTam sprawdza się zarówno dla małych przedsiębiorstw, jak i dużych marek. 

Pakiet Enterprise to możliwość powiązania narzędzia z innymi systemami, dzięki czemu sklepy internetowe mogą stworzyć profesjonalny program lojalnościowy dla swoich klientów.

Typ aukcji

Podczas tworzenia oferty należy wybrać typ aukcji. Zależnie od oczekiwań przedsiębiorcy, mogą to być licytacje, podczas których uczestnicy podbijają cenę wyjściową produktu, lub oferty „Kup Teraz” z zaznaczoną z góry ceną towaru.

Uczestnicy wyprzedaży

Wyprzedaże na KupTam mają formę zamkniętą, tzn. mogą w nich uczestniczyć tylko zaproszeni użytkownicy. Zaproszenie do strefy sprzedaży wysyła się drogą mailową. 

Ze względu na formę wyprzedaży, narzędzie KupTam doskonale sprawdza się do tworzenia wyjątkowych programów lojalnościowych dla klientów lub znaczących kontrahentów.

Produkty wyprzedażowe na KupTam nie oznaczają dla sprzedawcy problemów, wynikających z często oferowanych obniżek cenowych. Klienci, którzy otrzymują dostęp do programu lojalnościowego, czują się wyróżnieni, a produkty zyskują rangę „wyjątkowych okazji”.

Maksymalizacja zysków

KupTam nie pobiera prowizji od sprzedaży. Oznacza to, że cała kwota ze sprzedaży towaru trafia w ręce przedsiębiorcy.

Maksymalizacja potencjalnych zysków jest możliwa dzięki licytacjom – końcówki kolekcji, ostatnie sztuki i produkty, których nie można zdobyć żadną inną drogą, są wyjątkowo atrakcyjne dla klientów, którzy chętnie biorą udział w licytacjach i oferują coraz większe stawki. 

Towar, który dla przedsiębiorstwa oznaczał straty, dzięki KupTam może zyskać zupełnie nową wartość i przynieść faktyczny zysk.

Key Takeaways: Wyprzedaż na KupTam jako sposób na nadwyżki magazynowe

KupTam to rozwiązanie, które umożliwia przekucie problemu powstawania stocków magazynowych w nową drogę uzyskania przychodu. Aby skorzystać z możliwości narzędzia, wystarczy:

  • Wejść na stronę KupTam
  • Zarejestrować się i wybrać odpowiedni plan
  • Otworzyć nowy kanał sprzedaży
  • Zaprosić uczestników i generować zyski

Sprawdź, jak to działa i wypróbuj plan Free już teraz. Przekonasz się, że warto wykorzystać potencjał specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam w firmie, aby redukować problemy związane z nadwyżkami magazynowymi. Jeśli masz pytania – napisz do nas, a nasi specjaliści z chęcią udzielą Ci porad.

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Informacje o firmie Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci […]

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

Biznes coraz częściej szuka nowych sposobów zarówno na zwiększenie swoich przychodów, jak i na wspieranie […]

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

W obliczu ciągłych innowacji w branży IT oraz coraz krótszego okresu użytkowania elektronicznych urządzeń ilość […]

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Informacje o firmie Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 […]

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Odnowione technologie stają się coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa, które dąży do zrównoważonego rozwoju […]

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Zalegające w magazynie towary, zwłaszcza końcówki kolekcji czy produkty, które nie zdobyły popularności, często stwarzają […]

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Recommerce, czyli sprzedaż, zakup i renowacja używanych produktów – stanowi narzędzie wspierające zrównoważony rozwój. Kolejny […]

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

W obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i utratą zasobów naturalnych przedsiębiorstwa zwracają się […]

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Skomplikowane łańcuchy dostaw i zmienne trendy rynkowe stawiają przed przedsiębiorstwami liczne trudności, dlatego efektywne zarządzanie […]

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym pojawiła się koncepcja, która zyskuje na coraz większym znaczeniu — […]

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce ma wiele korzyści, w tym ochronę środowiska, oszczędności, zwiększenie reputacji firm i dostępność produktów. […]

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Oferty specjalne przyciągają uwagę i pozwalają na zwiększenie przychodu w firmie, ale nie każdy sposób […]

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Większa sprzedaż to marzenie każdego handlowca, ale nie zawsze tworzenie nowych kanałów sprzedaży jest opłacalne. […]

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Koszty magazynowania to zmora każdego przedsiębiorcy, zarówno w branżach związanych ze sprzedażą produktów, jak i […]

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to częsta praktyka, jednak nie zawsze przebiega w skuteczny i szybki […]

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Wyprzedaże online przyciągają uwagę, jednak aby zyskać lojalnego klienta, trzeba przekonać go czymś więcej, niż […]

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Zakupy w internecie to obecnie codzienność, a możliwość korzystania z wyjątkowych ofert sprzedażowych oraz licytacji […]

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Produkty posiadające ograniczony termin przydatności do spożycia stanowią czasami wyzwanie dla sprzedawców, którzy muszą zagwarantować […]

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Sprzedaż produktów sezonowych wymaga odpowiedniego opracowania działań oraz planu na zaangażowanie klientów, aby w wybranym […]

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Informacje o firmie Międzynarodowa firma technologiczna: usługi IT, hardware.  Wyzwanie  Zmiana lokalizacji biura spowodowała pojawienie […]

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Zalegające w magazynie towary i końcówki kolekcji, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, mogą być […]

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Starzejący się sprzęt elektroniczny w firmie może okazać się problemem – niespełniające dłużej wymagań komputery […]

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Wyprzedaż wewnętrzna to doskonała okazja dla firm na pozbycie się produktów, których nie można sprzedać […]

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Tworzenie specjalnych ofert dla klientów jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji.  Tworząc nowy kanał […]

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Wyprzedaż magazynu dla kontrahentów to świetna okazja do pozbycia się zbędnych zapasów i zwiększenia przepływu […]

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie systemu aukcyjnego KupTam, dzięki któremu klient był w stanie przeprowadzić 100 aukcji zamortyzowanych laptopów na rzecz pracowników. 

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam umożliwia tworzenie ofert w trzech dostępnych typach aukcji: kup teraz, […]

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Proces wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych wewnątrz firmy może wydawać się skomplikowany. Niezależnie od tego, jaki […]

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Wyprzedaż wewnątrz firmy polega na sprzedaży produktów lub usług pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym za […]

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do tworzenia wyprzedaży może okazać się pomocnym i przynoszącym dodatkowy przychód rozwiązaniem dla […]

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Majątek firmowy, zarówno towary, jak i sprzęty w firmie mogą z czasem stać się przestarzałe […]

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Informacje o firmie Firma FEMAX korzysta ze specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam. FEMAX to hurtownia […]

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

KupTam jest specjalistycznym narzędziem prowadzenia wyprzedaży online, które umożliwia przeprowadzenie procesu aukcyjnego w Internecie. KupTam […]