Informacje o firmie Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci […]
Data publikacji: 2023-03-09
Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?
Wyprzedaż wewnętrzna to doskonała okazja dla firm na pozbycie się produktów, których nie można sprzedać w inny sposób. Jednakże proces ten nie jest pozbawiony możliwości wystąpienia błędów. W tym artykule dowiesz się, jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć.
- Wyprzedaż wewnętrzna w firmie – kiedy jest potrzebna?
- 4 najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej
- Błędy przy wyprzedaży wewnętrznej – jak ich uniknąć?
Sprawdź, jakich błędów unikać, by Twoja wyprzedaż przebiegła szybko, sprawnie i przyniosła maksymalne korzyści.
Wyprzedaż wewnętrzna w firmie – kiedy jest potrzebna?
Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to sposób na stworzenie specjalnej okazji sprzedażowej dla pracowników lub bliskich kontrahentów. Szczególnie często stosowana jest w przypadku konieczności pozbycia się niepotrzebnego dłużej sprzętu, np. elektroniki, czy innych zamortyzowanych środków trwałych.
W takim przypadku przedsiębiorstwo zwykle decyduje się na oddanie przedmiotów w promocyjnej, niższej cenie, swoim pracownikom. Zamiast wyrzucać sprzęt lub oddawać w użytek odpowiednim przedsiębiorstwom po kosztach, warto zdecydować się na wyprzedaż wśród pracowników, która generuje dodatkowy przychód dla firmy, a jednocześnie wpływa na zadowolenie pracowników.
Wyprzedaż wewnętrzna to także doskonały sposób na pozbycie się końcówek kolekcji czy nieznacznie uszkodzonych przedmiotów, które nie stanowią wartości konsumenckiej, ale wciąż pozostają funkcjonalne lub wymagają drobnych poprawek. Pracownicy mogą wówczas otrzymać przedmioty w niższej cenie, a firma zwalnia przestrzeń magazynową i generuje dodatkowy przychód.
4 najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej
Stworzenie wyprzedaży wewnętrznej może okazać się sporym wysiłkiem ze strony organizacyjnej. W dalszej części artykułu dowiesz się o najczęściej popełnianych błędach, które mają wpływ na niepowodzenie wyprzedaży wewnętrznej.
#1 Nieodpowiednia komunikacja
Bez przekazania informacji o okazji zakupu sprzętu wszystkim potencjalnym zainteresowanym, Twoja oferta nie trafi grona odbiorców – może się zdarzyć, że niektórzy pracownicy, np. wykonujący swoje obowiązki zdalnie, nie będą wiedzieć o organizowanej w firmie wyprzedaży.
Kolejnym problematycznym elementem komunikacji jest przekazanie informacji o wszystkich przedmiotach objętych wyprzedażą. Nawet jeśli stworzysz listę przedmiotów, liczba osób zainteresowanych ich kupnem może Cię zaskoczyć – jeżeli każdy potencjalny nabywca zada szczegółowe pytanie dotyczące produktu i poprosi o opis techniczny, nie będziesz w stanie sprawnie odpowiedzieć na wszystkie zapytania.
#2 Nieokreślone ramy czasowe
Jeżeli nie określasz czasu trwania specjalnej oferty, informujesz pracowników o wyprzedaży wewnętrznej i czekasz. Pracownicy zgłaszają się w różnych odstępach czasowych, jedni od razu, inni po kilku dniach, a jeszcze inni zapytają o możliwość zakupu sprzętu kilka miesięcy po ogłoszeniu wyprzedaży.
Określenie ram czasowych specjalnej okazji motywuje do podjęcia decyzji w wybranym terminie. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na szybsze reakcje potencjalnych nabywców jest świadomość, że produkt cieszy się szerszym zainteresowaniem.
#3 Wyprzedaż wewnętrzna bez katalogu produktów
Organizując wyprzedaż wewnętrzną w bez wcześniejszego katalogowania produktów, jesteś skazany na chaos organizacyjny. Bez określenia listy dostępnych sprzętów, wraz ze zdjęciami i opisem, nie jesteś w stanie zapanować nad sprzedażą większej liczby przedmiotów jednocześnie.
Bez katalogu dostępnych produktów nie masz możliwości kontrolowania przebiegu wyprzedaży oraz udostępnienia pracownikom konkretnej bazy przedmiotów wraz z ich zdjęciem i opisem technicznym.
#4 Stacjonarna forma wyprzedaży
Na powodzenie wyprzedaży wpływ ma jej forma. Jeżeli proponujesz jedynie stacjonarną możliwość nabycia przedmiotu, przez kontakt rzeczywisty z pracownikiem odpowiedzialnym za wyprzedaż, nie tylko obniżasz efektywność wyprzedaży w czasie, ale i zmniejszasz grono potencjalnych odbiorców Twojej oferty.
Pracownicy zdalni nie otrzymują możliwości aktywnego uczestniczenia w wyprzedaży, a nawet jeśli mogą zarezerwować przedmiot – Twoja oferta nie jest sprawiedliwa, pierwszeństwo zakupu otrzymuje osoba, która zgłosi się jako pierwsza, w wypadku wyprzedaży stacjonarnej w biurze.
Błędy przy wyprzedaży wewnętrznej – jak ich uniknąć?
Organizując wyprzedaż wewnętrzną w swojej firmie, zwróć uwagę na:
- Udostępnij informacje o wyprzedaży wszystkim zainteresowanym
Zadbaj o jasną i przejrzystą komunikację: najlepiej, jeśli wybierzesz elektroniczną formę komunikacji, dzięki której zyskasz pewność, że każda zainteresowana osoba zostanie poinformowana o zaplanowanej wyprzedaży.
- Stwórz listę przedmiotów wraz z ich opisami
Zbierz wszystkie przedmioty, które chcesz zawrzeć w swojej specjalnej ofercie, a następnie stwórz katalog, w którym zamieścisz ich nazwy, zdjęcia i opisy wraz z ceną. W ten sposób uporządkujesz cały proces wyprzedaży i będziesz mógł przedstawić jedną, klarowną ofertę wszystkim zainteresowanym.
- Ustal ramy czasowe Twojej oferty
Jeśli decydujesz się na wyprzedaż, wybierz datę rozpoczęcia i zakończenia wydarzenia. W ten sposób zmotywujesz uczestników do wzięcia udziału w wyprzedaży i sprawisz, że będą podejmować decyzje o nabyciu przedmiotów szybciej.
- Stwórz ofertę na sprawiedliwych zasadach
Pamiętaj o osobach pracujących zdalnie – wdrożenie systemu rezerwacji przedmiotów online sprawi, że każdy będzie mógł przystąpić do wyprzedaży na równych zasadach.
W przygotowaniu sprawnej i skutecznej wyprzedaży wewnętrznej pomoże Ci specjalistyczne narzędzie KupTam, które zostało zaprojektowane z myślą o usprawnieniu procesów wyprzedaży z naciskiem na prostą komunikację, łatwy przebieg aukcji i maksymalizację zysków dla przedsiębiorstwa.
Szybka i efektywna wyprzedaż z KupTam
KupTam to narzędzie, z pomocą którego w prosty sposób przygotujesz wyprzedaż wewnętrzną w firmie. Działanie KupTam opiera się o intuicyjne funkcjonalności, dzięki którym możesz tworzyć aukcje w trzech strukturach sprzedażowych do wyboru: Kup Teraz, Licytacja angielska i Licytacja z postąpieniem.
Licytacja, którą przeprowadzisz za pośrednictwem KupTam, wpływa na dynamikę procesu wyprzedaży. Zainteresowani daną ofertą aktywnie biorą udział w aukcji i podbijają cenę produktu, przez co zwiększa się potencjalny zysk ze sprzedaży przedmiotów.
Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam jest zaprojektowane do tworzenia zamkniętych aukcji online. W związku z tym Twoja strefa sprzedaży jest dostępna tylko dla zaproszonych drogą mailową uczestników.
W KupTam tworzysz oferty za pomocą intuicyjnych formularzy: wpisujesz wymagane informacje, takie jak nazwa przedmiotu, liczba dostępnych sztuk i cena minimalna (lub cena ustalona z góry w przypadku aukcji typu Kup Teraz). Możesz dołączyć opis techniczny oraz zdjęcia.
Każda aukcja trwa przez z góry określony czas, jednak aukcje z licytacją są dodatkowo ulepszone o automatyczne wydłużanie czasu ich trwania wraz z każdym podbiciem ceny. Dzięki temu wykorzystujesz szansę na zwiększenie zysku do maksimum – każdy uczestnik aukcji dostaje odpowiednio dużo czasu na reakcję i decyzję o podbiciu oferty cenowej.
Warto wiedzieć, że KupTam nie pobiera prowizji od sprzedaży produktów, a cały zysk przechodzi na korzyść firmy. W związku z tym nie tylko tworzysz skuteczne, dobrze zorganizowane i wygodne dla uczestników aukcje, ale i generujesz dodatkowy, maksymalny przychód ze sprzedaży przedmiotów.
Podsumowanie: Jak uniknąć błędów przy wyprzedaży wewnętrznej?
Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam to rozwiązanie, które odpowiada na wszystkie potrzeby związane z przeprowadzeniem sprawnej i efektywnej wyprzedaży w Twojej firmie:
- umożliwia szybkie tworzenie katalogu produktów
- pozwala tworzyć aukcje zamknięte i zapraszać uczestników drogą mailową
- angażuje uczestników wyprzedaży do aktywnej licytacji przedmiotów
- wpływa na maksymalizację zysków
- tworzy ofertę na równych zasadach, dostępną dla każdego pracownika
- sprzyja dynamice wyprzedaży
- umożliwia uczestnictwo w aukcji z dowolnego miejsca, za pośrednictwem dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu
Dzięki KupTam w prosty sposób zorganizujesz wyprzedaż wewnętrzną w firmie i zwolnisz przestrzeń magazynową w najbardziej efektywny, szybki sposób.
Biznes coraz częściej szuka nowych sposobów zarówno na zwiększenie swoich przychodów, jak i na wspieranie […]
REcommerce
2024-04-09
W obliczu ciągłych innowacji w branży IT oraz coraz krótszego okresu użytkowania elektronicznych urządzeń ilość […]
REcommerce
2024-03-21
Informacje o firmie Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 […]
Case study
2024-02-27
Odnowione technologie stają się coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa, które dąży do zrównoważonego rozwoju […]
REcommerce
2024-02-22
Zalegające w magazynie towary, zwłaszcza końcówki kolekcji czy produkty, które nie zdobyły popularności, często stwarzają […]
REcommerce
2024-02-12
Recommerce, czyli sprzedaż, zakup i renowacja używanych produktów – stanowi narzędzie wspierające zrównoważony rozwój. Kolejny […]
REcommerce
2024-01-23
W obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i utratą zasobów naturalnych przedsiębiorstwa zwracają się […]
REcommerce
2024-01-04
Skomplikowane łańcuchy dostaw i zmienne trendy rynkowe stawiają przed przedsiębiorstwami liczne trudności, dlatego efektywne zarządzanie […]
REcommerce
2023-10-12
W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym pojawiła się koncepcja, która zyskuje na coraz większym znaczeniu — […]
Case studyREcommerce
2023-09-28
Recommerce ma wiele korzyści, w tym ochronę środowiska, oszczędności, zwiększenie reputacji firm i dostępność produktów. […]
REcommerce
2023-09-14
Nadwyżki magazynowe mogą dotyczyć niemal każdego biznesu, który zajmuje się obrotem towarów. Problem stocków magazynowych […]
Wyprzedaż w firmie
2023-08-28
Oferty specjalne przyciągają uwagę i pozwalają na zwiększenie przychodu w firmie, ale nie każdy sposób […]
Funkcjonalność
2023-07-31
Większa sprzedaż to marzenie każdego handlowca, ale nie zawsze tworzenie nowych kanałów sprzedaży jest opłacalne. […]
Wyprzedaż w firmie
2023-07-13
Koszty magazynowania to zmora każdego przedsiębiorcy, zarówno w branżach związanych ze sprzedażą produktów, jak i […]
Wyprzedaż w firmie
2023-06-26
Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to częsta praktyka, jednak nie zawsze przebiega w skuteczny i szybki […]
Wyprzedaż w firmie
2023-06-08
Wyprzedaże online przyciągają uwagę, jednak aby zyskać lojalnego klienta, trzeba przekonać go czymś więcej, niż […]
Wyprzedaż w firmie
2023-05-24
Zakupy w internecie to obecnie codzienność, a możliwość korzystania z wyjątkowych ofert sprzedażowych oraz licytacji […]
Wyprzedaż w firmie
2023-05-08
Produkty posiadające ograniczony termin przydatności do spożycia stanowią czasami wyzwanie dla sprzedawców, którzy muszą zagwarantować […]
Wyprzedaż w firmie
2023-04-13
Sprzedaż produktów sezonowych wymaga odpowiedniego opracowania działań oraz planu na zaangażowanie klientów, aby w wybranym […]
Wyprzedaż w firmie
2023-04-05
Informacje o firmie Międzynarodowa firma technologiczna: usługi IT, hardware. Wyzwanie Zmiana lokalizacji biura spowodowała pojawienie […]
Case study
2023-03-27
Zalegające w magazynie towary i końcówki kolekcji, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, mogą być […]
Wyprzedaż w firmie
2023-03-21
Starzejący się sprzęt elektroniczny w firmie może okazać się problemem – niespełniające dłużej wymagań komputery […]
Wyprzedaż w firmie
2023-03-13
Tworzenie specjalnych ofert dla klientów jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji. Tworząc nowy kanał […]
Wyprzedaż w firmie
2023-03-01
Wyprzedaż magazynu dla kontrahentów to świetna okazja do pozbycia się zbędnych zapasów i zwiększenia przepływu […]
Wyprzedaż w firmie
2023-02-23
Przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie systemu aukcyjnego KupTam, dzięki któremu klient był w stanie przeprowadzić 100 aukcji zamortyzowanych laptopów na rzecz pracowników.
Case study
2023-02-14
Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam umożliwia tworzenie ofert w trzech dostępnych typach aukcji: kup teraz, […]
Funkcjonalność
2023-02-09
Proces wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych wewnątrz firmy może wydawać się skomplikowany. Niezależnie od tego, jaki […]
Wyprzedaż w firmie
2023-02-02
Wyprzedaż wewnątrz firmy polega na sprzedaży produktów lub usług pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym za […]
Funkcjonalność
2023-01-23
Specjalistyczne narzędzie do tworzenia wyprzedaży może okazać się pomocnym i przynoszącym dodatkowy przychód rozwiązaniem dla […]
Wyprzedaż w firmie
2023-01-13
Majątek firmowy, zarówno towary, jak i sprzęty w firmie mogą z czasem stać się przestarzałe […]
Wyprzedaż w firmie
2022-12-08
Informacje o firmie Firma FEMAX korzysta ze specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam. FEMAX to hurtownia […]
Case study
2022-11-23
KupTam jest specjalistycznym narzędziem prowadzenia wyprzedaży online, które umożliwia przeprowadzenie procesu aukcyjnego w Internecie. KupTam […]
Funkcjonalność
2022-11-02