Wyprzedaż w firmie

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Wyprzedaż wewnętrzna to doskonała okazja dla firm na pozbycie się produktów, których nie można sprzedać w inny sposób. Jednakże proces ten nie jest pozbawiony możliwości wystąpienia błędów. W tym artykule dowiesz się, jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć. 

  • Wyprzedaż wewnętrzna w firmie – kiedy jest potrzebna?
  • 4 najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej
  • Błędy przy wyprzedaży wewnętrznej – jak ich uniknąć?

Sprawdź, jakich błędów unikać, by Twoja wyprzedaż przebiegła szybko, sprawnie i przyniosła maksymalne korzyści.

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie – kiedy jest potrzebna?

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to sposób na stworzenie specjalnej okazji sprzedażowej dla pracowników lub bliskich kontrahentów. Szczególnie często stosowana jest w przypadku konieczności pozbycia się niepotrzebnego dłużej sprzętu, np. elektroniki, czy innych zamortyzowanych środków trwałych. 

W takim przypadku przedsiębiorstwo zwykle decyduje się na oddanie przedmiotów w promocyjnej, niższej cenie, swoim pracownikom. Zamiast wyrzucać sprzęt lub oddawać w użytek odpowiednim przedsiębiorstwom po kosztach, warto zdecydować się na wyprzedaż wśród pracowników, która generuje dodatkowy przychód dla firmy, a jednocześnie wpływa na zadowolenie pracowników.

Wyprzedaż wewnętrzna to także doskonały sposób na pozbycie się końcówek kolekcji czy nieznacznie uszkodzonych przedmiotów, które nie stanowią wartości konsumenckiej, ale wciąż pozostają funkcjonalne lub wymagają drobnych poprawek. Pracownicy mogą wówczas otrzymać przedmioty w niższej cenie, a firma zwalnia przestrzeń magazynową i generuje dodatkowy przychód.

4 najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej

Stworzenie wyprzedaży wewnętrznej może okazać się sporym wysiłkiem ze strony organizacyjnej. W dalszej części artykułu dowiesz się o najczęściej popełnianych błędach, które mają wpływ na niepowodzenie wyprzedaży wewnętrznej. 

#1 Nieodpowiednia komunikacja

Bez przekazania informacji o okazji zakupu sprzętu wszystkim potencjalnym zainteresowanym, Twoja oferta nie trafi grona odbiorców – może się zdarzyć, że niektórzy pracownicy, np. wykonujący swoje obowiązki zdalnie, nie będą wiedzieć o organizowanej w firmie wyprzedaży.

Kolejnym problematycznym elementem komunikacji jest przekazanie informacji o wszystkich przedmiotach objętych wyprzedażą. Nawet jeśli stworzysz listę przedmiotów, liczba osób zainteresowanych ich kupnem może Cię zaskoczyć – jeżeli każdy potencjalny nabywca zada szczegółowe pytanie dotyczące produktu i poprosi o opis techniczny, nie będziesz w stanie sprawnie odpowiedzieć na wszystkie zapytania.

#2 Nieokreślone ramy czasowe

Jeżeli nie określasz czasu trwania specjalnej oferty, informujesz pracowników o wyprzedaży wewnętrznej i czekasz. Pracownicy zgłaszają się w różnych odstępach czasowych, jedni od razu, inni po kilku dniach, a jeszcze inni zapytają o możliwość zakupu sprzętu kilka miesięcy po ogłoszeniu wyprzedaży.

Określenie ram czasowych specjalnej okazji motywuje do podjęcia decyzji w wybranym terminie. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na szybsze reakcje potencjalnych nabywców jest świadomość, że produkt cieszy się szerszym zainteresowaniem.

#3 Wyprzedaż wewnętrzna bez katalogu produktów

Organizując wyprzedaż wewnętrzną w bez wcześniejszego katalogowania produktów, jesteś skazany na chaos organizacyjny. Bez określenia listy dostępnych sprzętów, wraz ze zdjęciami i opisem, nie jesteś w stanie zapanować nad sprzedażą większej liczby przedmiotów jednocześnie.

Bez katalogu dostępnych produktów nie masz możliwości kontrolowania przebiegu wyprzedaży oraz udostępnienia pracownikom konkretnej bazy przedmiotów wraz z ich zdjęciem i opisem technicznym. 

#4 Stacjonarna forma wyprzedaży

Na powodzenie wyprzedaży wpływ ma jej forma. Jeżeli proponujesz jedynie stacjonarną możliwość nabycia przedmiotu, przez kontakt rzeczywisty z pracownikiem odpowiedzialnym za wyprzedaż, nie tylko obniżasz efektywność wyprzedaży w czasie, ale i zmniejszasz grono potencjalnych odbiorców Twojej oferty.

Pracownicy zdalni nie otrzymują możliwości aktywnego uczestniczenia w wyprzedaży, a nawet jeśli mogą zarezerwować przedmiot – Twoja oferta nie jest sprawiedliwa, pierwszeństwo zakupu otrzymuje osoba, która zgłosi się jako pierwsza, w wypadku wyprzedaży stacjonarnej w biurze.

Błędy przy wyprzedaży wewnętrznej – jak ich uniknąć?

Organizując wyprzedaż wewnętrzną w swojej firmie, zwróć uwagę na:

  • Udostępnij informacje o wyprzedaży wszystkim zainteresowanym 

Zadbaj o jasną i przejrzystą komunikację: najlepiej, jeśli wybierzesz elektroniczną formę komunikacji, dzięki której zyskasz pewność, że każda zainteresowana osoba zostanie poinformowana o zaplanowanej wyprzedaży.

  • Stwórz listę przedmiotów wraz z ich opisami

Zbierz wszystkie przedmioty, które chcesz zawrzeć w swojej specjalnej ofercie, a następnie stwórz katalog, w którym zamieścisz ich nazwy, zdjęcia i opisy wraz z ceną. W ten sposób uporządkujesz cały proces wyprzedaży i będziesz mógł przedstawić jedną, klarowną ofertę wszystkim zainteresowanym.

  • Ustal ramy czasowe Twojej oferty

Jeśli decydujesz się na wyprzedaż, wybierz datę rozpoczęcia i zakończenia wydarzenia. W ten sposób zmotywujesz uczestników do wzięcia udziału w wyprzedaży i sprawisz, że będą podejmować decyzje o nabyciu przedmiotów szybciej.

  • Stwórz ofertę na sprawiedliwych zasadach

Pamiętaj o osobach pracujących zdalnie – wdrożenie systemu rezerwacji przedmiotów online sprawi, że każdy będzie mógł przystąpić do wyprzedaży na równych zasadach.

W przygotowaniu sprawnej i skutecznej wyprzedaży wewnętrznej pomoże Ci specjalistyczne narzędzie KupTam, które zostało zaprojektowane z myślą o usprawnieniu procesów wyprzedaży z naciskiem na prostą komunikację, łatwy przebieg aukcji i maksymalizację zysków dla przedsiębiorstwa.

Szybka i efektywna wyprzedaż z KupTam

KupTam to narzędzie, z pomocą którego w prosty sposób przygotujesz wyprzedaż wewnętrzną w firmie. Działanie KupTam opiera się o intuicyjne funkcjonalności, dzięki którym możesz tworzyć aukcje w trzech strukturach sprzedażowych do wyboru: Kup Teraz, Licytacja angielska i Licytacja z postąpieniem. 

Licytacja, którą przeprowadzisz za pośrednictwem KupTam, wpływa na dynamikę procesu wyprzedaży. Zainteresowani daną ofertą aktywnie biorą udział w aukcji i podbijają cenę produktu, przez co zwiększa się potencjalny zysk ze sprzedaży przedmiotów. 

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam jest zaprojektowane do tworzenia zamkniętych aukcji online. W związku z tym Twoja strefa sprzedaży jest dostępna tylko dla zaproszonych drogą mailową uczestników.

W KupTam tworzysz oferty za pomocą intuicyjnych formularzy: wpisujesz wymagane informacje, takie jak nazwa przedmiotu, liczba dostępnych sztuk i cena minimalna (lub cena ustalona z góry w przypadku aukcji typu Kup Teraz). Możesz dołączyć opis techniczny oraz zdjęcia.

Każda aukcja trwa przez z góry określony czas, jednak aukcje z licytacją są dodatkowo ulepszone o automatyczne wydłużanie czasu ich trwania wraz z każdym podbiciem ceny. Dzięki temu wykorzystujesz szansę na zwiększenie zysku do maksimum – każdy uczestnik aukcji dostaje odpowiednio dużo czasu na reakcję i decyzję o podbiciu oferty cenowej.

Warto wiedzieć, że KupTam nie pobiera prowizji od sprzedaży produktów, a cały zysk przechodzi na korzyść firmy. W związku z tym nie tylko tworzysz skuteczne, dobrze zorganizowane i wygodne dla uczestników aukcje, ale i generujesz dodatkowy, maksymalny przychód ze sprzedaży przedmiotów.

Podsumowanie: Jak uniknąć błędów przy wyprzedaży wewnętrznej?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam to rozwiązanie, które odpowiada na wszystkie potrzeby związane z przeprowadzeniem sprawnej i efektywnej wyprzedaży w Twojej firmie:

  • umożliwia szybkie tworzenie katalogu produktów
  • pozwala tworzyć aukcje zamknięte i zapraszać uczestników drogą mailową
  • angażuje uczestników wyprzedaży do aktywnej licytacji przedmiotów
  • wpływa na maksymalizację zysków
  • tworzy ofertę na równych zasadach, dostępną dla każdego pracownika
  • sprzyja dynamice wyprzedaży 
  • umożliwia uczestnictwo w aukcji z dowolnego miejsca, za pośrednictwem dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu

Dzięki KupTam w prosty sposób zorganizujesz wyprzedaż wewnętrzną w firmie i zwolnisz przestrzeń magazynową w najbardziej efektywny, szybki sposób. 

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Informacje o firmie Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci […]

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

Biznes coraz częściej szuka nowych sposobów zarówno na zwiększenie swoich przychodów, jak i na wspieranie […]

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

W obliczu ciągłych innowacji w branży IT oraz coraz krótszego okresu użytkowania elektronicznych urządzeń ilość […]

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Informacje o firmie Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 […]

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Odnowione technologie stają się coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa, które dąży do zrównoważonego rozwoju […]

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Zalegające w magazynie towary, zwłaszcza końcówki kolekcji czy produkty, które nie zdobyły popularności, często stwarzają […]

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Recommerce, czyli sprzedaż, zakup i renowacja używanych produktów – stanowi narzędzie wspierające zrównoważony rozwój. Kolejny […]

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

W obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i utratą zasobów naturalnych przedsiębiorstwa zwracają się […]

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Skomplikowane łańcuchy dostaw i zmienne trendy rynkowe stawiają przed przedsiębiorstwami liczne trudności, dlatego efektywne zarządzanie […]

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym pojawiła się koncepcja, która zyskuje na coraz większym znaczeniu — […]

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce ma wiele korzyści, w tym ochronę środowiska, oszczędności, zwiększenie reputacji firm i dostępność produktów. […]

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Nadwyżki magazynowe mogą dotyczyć niemal każdego biznesu, który zajmuje się obrotem towarów. Problem stocków magazynowych […]

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Oferty specjalne przyciągają uwagę i pozwalają na zwiększenie przychodu w firmie, ale nie każdy sposób […]

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Większa sprzedaż to marzenie każdego handlowca, ale nie zawsze tworzenie nowych kanałów sprzedaży jest opłacalne. […]

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Koszty magazynowania to zmora każdego przedsiębiorcy, zarówno w branżach związanych ze sprzedażą produktów, jak i […]

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to częsta praktyka, jednak nie zawsze przebiega w skuteczny i szybki […]

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Wyprzedaże online przyciągają uwagę, jednak aby zyskać lojalnego klienta, trzeba przekonać go czymś więcej, niż […]

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Zakupy w internecie to obecnie codzienność, a możliwość korzystania z wyjątkowych ofert sprzedażowych oraz licytacji […]

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Produkty posiadające ograniczony termin przydatności do spożycia stanowią czasami wyzwanie dla sprzedawców, którzy muszą zagwarantować […]

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Sprzedaż produktów sezonowych wymaga odpowiedniego opracowania działań oraz planu na zaangażowanie klientów, aby w wybranym […]

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Informacje o firmie Międzynarodowa firma technologiczna: usługi IT, hardware.  Wyzwanie  Zmiana lokalizacji biura spowodowała pojawienie […]

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Zalegające w magazynie towary i końcówki kolekcji, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, mogą być […]

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Starzejący się sprzęt elektroniczny w firmie może okazać się problemem – niespełniające dłużej wymagań komputery […]

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Tworzenie specjalnych ofert dla klientów jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji.  Tworząc nowy kanał […]

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Wyprzedaż magazynu dla kontrahentów to świetna okazja do pozbycia się zbędnych zapasów i zwiększenia przepływu […]

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie systemu aukcyjnego KupTam, dzięki któremu klient był w stanie przeprowadzić 100 aukcji zamortyzowanych laptopów na rzecz pracowników. 

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam umożliwia tworzenie ofert w trzech dostępnych typach aukcji: kup teraz, […]

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Proces wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych wewnątrz firmy może wydawać się skomplikowany. Niezależnie od tego, jaki […]

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Wyprzedaż wewnątrz firmy polega na sprzedaży produktów lub usług pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym za […]

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do tworzenia wyprzedaży może okazać się pomocnym i przynoszącym dodatkowy przychód rozwiązaniem dla […]

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Majątek firmowy, zarówno towary, jak i sprzęty w firmie mogą z czasem stać się przestarzałe […]

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Informacje o firmie Firma FEMAX korzysta ze specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam. FEMAX to hurtownia […]

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

KupTam jest specjalistycznym narzędziem prowadzenia wyprzedaży online, które umożliwia przeprowadzenie procesu aukcyjnego w Internecie. KupTam […]