Wyprzedaż w firmie

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Produkty posiadające ograniczony termin przydatności do spożycia stanowią czasami wyzwanie dla sprzedawców, którzy muszą zagwarantować ich sprzedaż w określonym czasie. W przypadku, gdy towar nie cieszy się wystarczającym zainteresowaniem, konieczne staje się przeprowadzenie dodatkowych działań, aby przyspieszyć jego rotację.

  • Jak dzięki KupTam sprzedać produkty o ograniczonym czasie przydatności?
  • Jak nie stracić na produktach, których termin przydatności niedługo się kończy?

Sprawdź, w jaki sposób specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam pomoże Ci znaleźć chętnych na produkty, które trzeba wykorzystać w krótkim czasie od zakupu.

Produkty z krótkim terminem przydatności a regulacje prawne

Według polskiego prawa, produkty po terminie przydatności nie mogą podlegać dystrybucji, w związku z czym sprzedaż żywności czy suplementów, których termin przydatności do spożycia mija, jest niemożliwy. Sprzedawcy często mierzą się z problemem utylizacji produktów, których nie udało się sprzedać w odpowiednim czasie. Takie sytuacje przede wszystkim narażają detalistów na straty. Nie da się jednak przewidzieć, czy cały nakład danego produktu w wybranym sklepie się sprzeda. 

Regulacje prawne pozwalają jednak redystrybucję produktów po upływie minimalnej daty trwałości do celów darowizn. Trzeba jednak rozróżnić, że minimalna data trwałości nie jest jednoznaczna z datą przydatności do spożycia. Pierwsza z nich określa datę, do której produkt zachowuje najwyższą jakość, co gwarantuje producent. Druga zaś określa bezwzględny termin bezpiecznego spożycia produktu, co oznacza, że po upływie tej daty produkt może zaszkodzić konsumentowi i narazić go na poważne skutki zdrowotne.

W wielu przypadkach produkty o ograniczonym czasie przydatności trafiają na wyprzedaże, aby w maksymalnym stopniu pozbyć się takiego asortymentu ze sklepu. W tym przypadku sprzedawca zawsze traci na marży, bo sposobem na zachęcenie klienta do zakupu takiego produktu jest obniżka ceny. Ten problem da się jednak ominąć z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam.

Jak sprzedawać online produkty z krótką datą przydatności?

Jeżeli problem strat na produktach o krótkiej dacie przydatności dotyczy także Ciebie, powinieneś znaleźć sposób na szybką i efektywną sprzedaż, która nie tylko pozwoli Ci pozbyć się nadmiernego asortymentu w odpowiednim czasie, ale i ograniczy straty w Twojej firmie.

KupTam to narzędzie, dzięki któremu w prosty sposób utworzysz nowy kanał sprzedaży online. Możesz stworzyć strefę sprzedaży dla ulubionych klientów, w której będziesz umieszczać produkty np. z 2-tygodniowym wyprzedzeniem w odniesieniu do upływu terminu ważności.

Jak wynika z raportów NIK, w Polsce marnuje się około 5 mld ton żywności rocznie, z czego ok. 7% dotyczy handlu, a 31% produkcji oraz przetwórstwa.

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam to także doskonała droga do tworzenia okazji dla kontrahentów współpracujących z producentami oraz dla hurtowników. Jeśli wiesz, że Twoi kontrahenci mogą przetworzyć produkty o ograniczonym czasie przydatności, możesz stworzyć dla nich aukcje licytacyjne, w których będą mogli wykupić towar w niższej cenie, atrakcyjnej także dla Ciebie, w odpowiednim czasie.

Zamknięte wyprzedaże online – sposób na szybką sprzedaż

Szybka i efektywna sprzedaż online to sposób na zminimalizowanie strat na produktach o ograniczonym czasie przydatności. Wykorzystanie narzędzia do zamkniętych wyprzedaży KupTam pozwala zautomatyzować proces sprzedaży i przyspieszyć go, a jednocześnie zachęca klientów i kontrahentów do korzystania z Twoich ofert.

Tworzenie aukcji na KupTam jest proste i zajmuje niewiele czasu, a Ty możesz sprzedawać skuteczniej. Otwarcie internetowej sprzedaży produktów o ograniczonym terminie przydatności przyniesie Ci korzyści, takie jak:

#1 Minimalizacja strat

Nowy kanał sprzedaży, na którym tworzysz oferty produktowe z odpowiednim wyprzedzeniem, pozwala zwiększyć zainteresowanie towarem i zbyć produkty o ograniczonym czasie przydatności w optymalnym czasie.

#2 Budowanie długofalowych relacji z klientami

Zaproszenie ulubionych kontrahentów czy stałych klientów do uczestniczenia w licytacjach Twoich produktów wzmocni ich przywiązanie do Twojej marki. Regularne tworzenie ofert z produktami o ograniczonym terminie przydatności pozwoli Ci zbudować lojalność klientów, którzy z chęcią będą wypatrywać kolejnych okazji.

#3 Automatyzacja procesu sprzedaży

Tworząc aukcje online na KupTam, ograniczasz wysiłek związany z informowaniem o promocjach. Twoja strefa sprzedaży jest dostępna dla zaproszonych uczestników – w momencie, gdy aktualizujesz listę produktów, możesz automatycznie wysłać do nich powiadomienie drogą mailową.

Dodatkowym atutem sprzedaży na KupTam, który wspomaga automatyzację sprzedaży, jest możliwość wyboru jednego z trzech typów aukcji: 

  • Kup Teraz
  • Licytacja angielska
  • Licytacja z postąpieniem

Więcej informacji o typach aukcji znajdziesz tutaj Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

#4 Aktywizacja klientów

Dając klientom możliwość uczestniczenia w specjalnych wydarzeniach, czyli wyprzedaży produktów o ograniczonym terminie przydatności, możesz spodziewać się dużego zainteresowania. Czynnikami sprzyjającymi aktywizacji klientów są:

  • poczucie wyjątkowości – oferta skierowana tylko do wybranych klientów daje im poczucie, że uczestniczą w specjalnej akcji, do której nie każdy ma dostęp, co zwiększa zaangażowanie;
  • możliwość licytowania cen – klienci, którzy chcą zakupić produkt na Twojej aukcji, muszą aktywnie uczestniczyć w procesie licytacji;
  • regularna aktualizacja listy produktów – regularne dodawanie nowych produktów na Twoje aukcje sprawia, że klienci często zaglądają do Twojej strefy sprzedaży, wypatrując okazji.

Dzięki KupTam możesz zacząć budować nowy, dobrze prosperujący i efektywny kanał sprzedaży.

#5 Maksymalizacja potencjalnego zysku

Licytacje na KupTam nie tylko zmniejszają straty w Twojej firmie, ale i przyczyniają się do maksymalizacji potencjalnego zysku. Ty ustalasz minimalną kwotę, jaką chcesz uzyskać za dany produkt, a uczestnicy aukcji podbijają ofertę, aby zyskać prawo do jego zakupu. KupTam nie pobiera prowizji od sprzedaży, więc cały zysk trafia do Twojej firmy.

Podsumowanie: Jak efektywnie sprzedawać produkty z krótką datą przydatności?

Chcąc uniknąć nadmiernych strat na produktach o ograniczonym czasie przydatności, wykorzystaj specjalistyczne narzędzie do zamkniętych wyprzedaży KupTam i zachęć klientów do aktywnego uczestnictwa w Twoich aukcjach.

KupTam pozwala otworzyć dodatkowy kanał sprzedaży produktów z krótką datą i umożliwia:

  • organizację wyprzedaży z odpowiednim wyprzedzeniem,
  • szybkie informowanie uczestników aukcji o nowych ofertach,
  • tworzenie zamkniętych aukcji dla wybranych klientów lub kontrahentów,
  • minimalizowanie strat w firmie,
  • maksymalizację zysków ze sprzedaży produktów.

Wypróbuj KupTam za darmo. Już po zalogowaniu stworzysz swoją pierwszą ofertę, korzystając z prostego w obsłudze interfejsu.

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Informacje o firmie Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci […]

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

Biznes coraz częściej szuka nowych sposobów zarówno na zwiększenie swoich przychodów, jak i na wspieranie […]

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

W obliczu ciągłych innowacji w branży IT oraz coraz krótszego okresu użytkowania elektronicznych urządzeń ilość […]

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Informacje o firmie Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 […]

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Odnowione technologie stają się coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa, które dąży do zrównoważonego rozwoju […]

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Zalegające w magazynie towary, zwłaszcza końcówki kolekcji czy produkty, które nie zdobyły popularności, często stwarzają […]

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Recommerce, czyli sprzedaż, zakup i renowacja używanych produktów – stanowi narzędzie wspierające zrównoważony rozwój. Kolejny […]

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

W obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i utratą zasobów naturalnych przedsiębiorstwa zwracają się […]

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Skomplikowane łańcuchy dostaw i zmienne trendy rynkowe stawiają przed przedsiębiorstwami liczne trudności, dlatego efektywne zarządzanie […]

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym pojawiła się koncepcja, która zyskuje na coraz większym znaczeniu — […]

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce ma wiele korzyści, w tym ochronę środowiska, oszczędności, zwiększenie reputacji firm i dostępność produktów. […]

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Nadwyżki magazynowe mogą dotyczyć niemal każdego biznesu, który zajmuje się obrotem towarów. Problem stocków magazynowych […]

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Oferty specjalne przyciągają uwagę i pozwalają na zwiększenie przychodu w firmie, ale nie każdy sposób […]

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Większa sprzedaż to marzenie każdego handlowca, ale nie zawsze tworzenie nowych kanałów sprzedaży jest opłacalne. […]

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Koszty magazynowania to zmora każdego przedsiębiorcy, zarówno w branżach związanych ze sprzedażą produktów, jak i […]

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to częsta praktyka, jednak nie zawsze przebiega w skuteczny i szybki […]

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Wyprzedaże online przyciągają uwagę, jednak aby zyskać lojalnego klienta, trzeba przekonać go czymś więcej, niż […]

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Zakupy w internecie to obecnie codzienność, a możliwość korzystania z wyjątkowych ofert sprzedażowych oraz licytacji […]

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Sprzedaż produktów sezonowych wymaga odpowiedniego opracowania działań oraz planu na zaangażowanie klientów, aby w wybranym […]

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Informacje o firmie Międzynarodowa firma technologiczna: usługi IT, hardware.  Wyzwanie  Zmiana lokalizacji biura spowodowała pojawienie […]

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Zalegające w magazynie towary i końcówki kolekcji, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, mogą być […]

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Starzejący się sprzęt elektroniczny w firmie może okazać się problemem – niespełniające dłużej wymagań komputery […]

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Wyprzedaż wewnętrzna to doskonała okazja dla firm na pozbycie się produktów, których nie można sprzedać […]

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Tworzenie specjalnych ofert dla klientów jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji.  Tworząc nowy kanał […]

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Wyprzedaż magazynu dla kontrahentów to świetna okazja do pozbycia się zbędnych zapasów i zwiększenia przepływu […]

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie systemu aukcyjnego KupTam, dzięki któremu klient był w stanie przeprowadzić 100 aukcji zamortyzowanych laptopów na rzecz pracowników. 

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam umożliwia tworzenie ofert w trzech dostępnych typach aukcji: kup teraz, […]

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Proces wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych wewnątrz firmy może wydawać się skomplikowany. Niezależnie od tego, jaki […]

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Wyprzedaż wewnątrz firmy polega na sprzedaży produktów lub usług pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym za […]

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do tworzenia wyprzedaży może okazać się pomocnym i przynoszącym dodatkowy przychód rozwiązaniem dla […]

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Majątek firmowy, zarówno towary, jak i sprzęty w firmie mogą z czasem stać się przestarzałe […]

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Informacje o firmie Firma FEMAX korzysta ze specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam. FEMAX to hurtownia […]

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

KupTam jest specjalistycznym narzędziem prowadzenia wyprzedaży online, które umożliwia przeprowadzenie procesu aukcyjnego w Internecie. KupTam […]