Wyprzedaż w firmie

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Sprzedaż produktów sezonowych wymaga odpowiedniego opracowania działań oraz planu na zaangażowanie klientów, aby w wybranym czasie wyprzedać cały przygotowany asortyment.

  • Jak wykorzystać KupTam do sprzedaży sezonowej?
  • Co zrobić z towarem sezonowym, którego część została w magazynie?

Dowiedz się, jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam może pomóc Ci w zorganizowaniu sprzedaży produktów sezonowych.

Produkty sezonowe – wyzwanie sprzedawcy

Produkty sezonowe to przedmioty, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem tylko w wybranym czasie. Najlepszym przykładem takich produktów są dekoracje świąteczne – popyt na tego typu przedmioty rośnie w zasadzie tylko w okresie ściśle związanym ze świętami, a zaraz po nim spada do 0 i utrzymuje się na tym poziomie aż do kolejnego roku.

Dekoracje świąteczne to jednak idealny wzorzec produktu sezonowego, ponieważ popyt na przykład na choinki w grudniu każdego roku jest ogromny i można liczyć na szybką, efektywną sprzedaż. Nie zawsze sezonowość odnosi się do tak intensywnych i znaczących dla społeczeństwa okresów.

Krótkie sezony charakteryzuje wysoka dynamika sprzedaży, jednak oprócz nich każdy sprzedawca ma także do czynienia z sezonami długimi. W drugim przypadku ciężko jest kalkulować popyt na wybrany przedmiot, np. wybrany model okularów przeciwsłonecznych. W związku z tym tak często mamy do czynienia z sezonowymi wyprzedażami, w szczególności w sklepach odzieżowych. 

Nie zawsze wyprzedaż jest najlepszą opcją dla sprzedawcy, ponieważ musi on w związku z tym zrezygnować z części zysku, aby zachęcić klienta do zakupu danego produktu. Z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam nie trzeba rezygnować z zysku przy sprzedaży końcówek kolekcji.

Wyprzedaże zamknięte KupTam – szybka sprzedaż

KupTam to narzędzie do wyprzedaży, które umożliwia tworzenie ofert sprzedażowych na zasadzie zamkniętych aukcji, dostępnych tylko dla wybranych klientów czy kontrahentów. Za pośrednictwem narzędzia KupTam możesz w szybki sposób utworzyć listę ofert z produktami sezonowymi, końcówkami kolekcji i zalegającym na magazynie towarem oraz wypromować je jako specjalne okazje, zachęcając swoich klientów do aktywnych licytacji.

KupTam przekonuje klientów do kupowania na Twojej wyprzedaży w kliku krokach:

#1 Zachęca

Zachęcanie klientów do uczestniczenia w aukcjach na KupTam jest proste. Zamknięte aukcje są dostępne tylko dla zaproszonych uczestników, co możesz wykorzystać jako element programu lojalnościowego Twojej marki. 

#2 Angażuje

Możliwość zaangażowania klienta w licytację już na starcie podnosi wartość produktu, który oferujesz: limitowana seria, końcówka kolekcji, ostatnie sztuki – te hasła zawsze przyciągają uwagę.

Tworzenie aukcji w typie licytacji z sezonowym produktem sprawia, że klient, który chce zakupić dany przedmiot, musi przez jakiś czas monitorować sytuację na Twoim kanale sprzedaży i podnosić proponowaną stawkę za przedmiot, aby uzyskać prawo do jego zakupu. W ten sposób każdy uczestnik Twoich licytacji aktywnie partycypuje w relacji z Twoją marką.

#3 Działa na emocje

Licytacja specjalnej oferty to doskonały sposób na włączenie emocji klienta – a to właśnie one sprawiają, że klient chętniej wydaje pieniądze. Czynnikiem sprzyjającym realizacji założeń sprzedażowych jest tzw. FOMO, czyli z ang. Fear of Missing out, strach przed przegapieniem okazji. Oferty sezonowe to okazje, których klienci nie chcą przegapić, ale wykorzystując KupTam i aukcję typu licytacja, uczestnicy są dużo bardziej zaangażowani w proces sprzedaży. 

Licytacja wymaga dłuższego zainteresowania i aktywnego uczestnictwa w wydarzeniu, aby nie przegapić możliwości skorzystania ze specjalnej oferty. Dzięki temu organizowanie wyprzedaży produktów sezonowych na KupTam jest bardziej efektywne i przyciąga dużo więcej uwagi, niż tradycyjna wyprzedaż typu „Kup Teraz”. Dodatkowym czynnikiem wspomagającym rozwój silnej marki jest możliwość przyzwyczajenia klienta do nowego kanału sprzedaży i budowania z nim silnych, długofalowych relacji.

Jak efektywnie sprzedać końcówki kolekcji?

Końcówki kolekcji sezonowych ciężko jest zbyć, szczególnie po sezonie. Nie jest to jednak niemożliwe. Wystarczy, że opracujesz odpowiednią strategię, która pozwoli klientom poczuć się wyjątkowo i zaangażujesz ich w swoją akcję sprzedażową. 

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam pozwoli Ci wykreować zupełnie nowy kanał sprzedaży, wyłącznie dla wyjątkowych klientów. Uczestników aukcji możesz zaprosić drogą mailową, dlatego też warto zbudować program lojalnościowy, który umożliwi wybranym klientom dostęp do złotych okazji. 

Sprzedaż na KupTam przebiega w sposób atrakcyjny dla nabywcy i efektywny dla przedsiębiorcy. Tworząc oferty, możesz ustawić aukcję typu licytacja i wybrać daty jej rozpoczęcia oraz zakończenia. Dla każdej licytacji możesz ustawić cenę minimalną, która zachęci uczestników do zakupu, a jednocześnie pozwoli Ci uniknąć strat. Natomiast licytacja jest formą sprzedaży nastawioną na maksymalizację potencjalnego zysku – uczestnicy przebijają swoje oferty i rywalizują o prawo do zakupu towaru.

KupTam to rozwiązanie dla efektywnej wyprzedaży produktów sezonowych, które umożliwia:

  • tworzenie okazji zakupowych: ofert “Last Minute” lub z ostatnimi sztukami, wyprzedaży posezonowych i aukcji z produktami, które nie są już dostępne w regularnej sprzedaży,
  • stworzenie strefy sprzedaży dopasowanej wizualnie do Twojej marki,
  • prowadzenie nowego programu lojalnościowego dla złotych klientów
  • szybką sprzedaż z możliwością maksymalizacji zysku
  • sprzedaż bez prowizji

Ponadto specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam możesz dopasować do swoich potrzeb, wybierając licencję Enterprise. Ta opcja pozwala na trwałe wprowadzenie zupełnie nowego kanału sprzedaży na Twoich warunkach – jedną z możliwości w pakiecie jest integracja narzędzia z innymi systemami.

Podsumowanie: Jak szybko sprzedać produkty sezonowe i zwiększyć zyski?

Sprawna sprzedaż produktów sezonowych pozwoli Ci uniknąć problemów z magazynowaniem produktów, zamrożeniem kapitału i rezygnacją z zysków. Dzięki KupTam osiągniesz sukces sprzedażowy, przez:

  • zachęcanie i angażowanie klientów do licytacji
  • udostępnianie ofert specjalnych, np. sezonowych, na zasadzie programu lojalnościowego
  • budowanie długofalowych relacji z klientami
  • maksymalizację potencjalnych zysków
  • zamianę ofert promocyjnych z dużymi obniżkami cen na ekskluzywne, zamknięte licytacje okazyjne

Sprawdź, w jaki sposób wykorzystać KupTam w swojej firmie i zarejestruj się, by poznać mechanikę działania specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży zupełnie za darmo.

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Informacje o firmie Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci […]

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

Biznes coraz częściej szuka nowych sposobów zarówno na zwiększenie swoich przychodów, jak i na wspieranie […]

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

W obliczu ciągłych innowacji w branży IT oraz coraz krótszego okresu użytkowania elektronicznych urządzeń ilość […]

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Informacje o firmie Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 […]

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Odnowione technologie stają się coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa, które dąży do zrównoważonego rozwoju […]

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Zalegające w magazynie towary, zwłaszcza końcówki kolekcji czy produkty, które nie zdobyły popularności, często stwarzają […]

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Recommerce, czyli sprzedaż, zakup i renowacja używanych produktów – stanowi narzędzie wspierające zrównoważony rozwój. Kolejny […]

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

W obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i utratą zasobów naturalnych przedsiębiorstwa zwracają się […]

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Skomplikowane łańcuchy dostaw i zmienne trendy rynkowe stawiają przed przedsiębiorstwami liczne trudności, dlatego efektywne zarządzanie […]

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym pojawiła się koncepcja, która zyskuje na coraz większym znaczeniu — […]

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce ma wiele korzyści, w tym ochronę środowiska, oszczędności, zwiększenie reputacji firm i dostępność produktów. […]

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Nadwyżki magazynowe mogą dotyczyć niemal każdego biznesu, który zajmuje się obrotem towarów. Problem stocków magazynowych […]

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Oferty specjalne przyciągają uwagę i pozwalają na zwiększenie przychodu w firmie, ale nie każdy sposób […]

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Większa sprzedaż to marzenie każdego handlowca, ale nie zawsze tworzenie nowych kanałów sprzedaży jest opłacalne. […]

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Koszty magazynowania to zmora każdego przedsiębiorcy, zarówno w branżach związanych ze sprzedażą produktów, jak i […]

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to częsta praktyka, jednak nie zawsze przebiega w skuteczny i szybki […]

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Wyprzedaże online przyciągają uwagę, jednak aby zyskać lojalnego klienta, trzeba przekonać go czymś więcej, niż […]

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Zakupy w internecie to obecnie codzienność, a możliwość korzystania z wyjątkowych ofert sprzedażowych oraz licytacji […]

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Produkty posiadające ograniczony termin przydatności do spożycia stanowią czasami wyzwanie dla sprzedawców, którzy muszą zagwarantować […]

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Informacje o firmie Międzynarodowa firma technologiczna: usługi IT, hardware.  Wyzwanie  Zmiana lokalizacji biura spowodowała pojawienie […]

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Zalegające w magazynie towary i końcówki kolekcji, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, mogą być […]

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Starzejący się sprzęt elektroniczny w firmie może okazać się problemem – niespełniające dłużej wymagań komputery […]

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Wyprzedaż wewnętrzna to doskonała okazja dla firm na pozbycie się produktów, których nie można sprzedać […]

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Tworzenie specjalnych ofert dla klientów jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji.  Tworząc nowy kanał […]

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Wyprzedaż magazynu dla kontrahentów to świetna okazja do pozbycia się zbędnych zapasów i zwiększenia przepływu […]

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie systemu aukcyjnego KupTam, dzięki któremu klient był w stanie przeprowadzić 100 aukcji zamortyzowanych laptopów na rzecz pracowników. 

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam umożliwia tworzenie ofert w trzech dostępnych typach aukcji: kup teraz, […]

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Proces wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych wewnątrz firmy może wydawać się skomplikowany. Niezależnie od tego, jaki […]

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Wyprzedaż wewnątrz firmy polega na sprzedaży produktów lub usług pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym za […]

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do tworzenia wyprzedaży może okazać się pomocnym i przynoszącym dodatkowy przychód rozwiązaniem dla […]

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Majątek firmowy, zarówno towary, jak i sprzęty w firmie mogą z czasem stać się przestarzałe […]

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Informacje o firmie Firma FEMAX korzysta ze specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam. FEMAX to hurtownia […]

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

KupTam jest specjalistycznym narzędziem prowadzenia wyprzedaży online, które umożliwia przeprowadzenie procesu aukcyjnego w Internecie. KupTam […]