Wyprzedaż w firmie

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Proces wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych wewnątrz firmy może wydawać się skomplikowany. Niezależnie od tego, jaki rodzaj przedsiębiorstwa prowadzisz, krótki przewodnik pomoże Ci znaleźć najszybszą oraz skuteczną drogę do pozbycia się niepotrzebnego już sprzętu z zyskiem dla firmy.

  • Jak zaplanować i przeprowadzić wyprzedaż zamortyzowanego sprzętu?
  • Co daje optymalizacja procesu wyprzedaży?

Sprawdź, jak wykorzystać narzędzie KupTam w swojej firmie i dowiedz się, jak w prostych krokach przeprowadzić skuteczną wyprzedaż wewnętrzną.

Kiedy wyprzedaż wewnątrz firmy ma sens?

Wyprzedaż zamortyzowanych środków trwałych to jeden z najlepszych sposobów na uwolnienie przestrzeni magazynowej i wygenerowanie dodatkowego przychodu. 

Wyprzedaż sprzętu pracownikom to rozwiązanie, które:

  • eliminuje problem kurczącej się przestrzeni magazynowej
  • wyklucza dodatkowe koszty związane z przechowywaniem niepotrzebnych już przedmiotów
  • pozwala przekształcić zalegający, niepotrzebny sprzęt na dodatkowy przychód firmy

Wiele przedsiębiorstw korzysta z możliwości sprzedania swoim pracownikom sprzętu w niższej cenie, ale w momencie, kiedy duża liczba różnorodnych środków zostaje zamortyzowana, a Ty nie masz miejsca na ich przechowywanie, potrzebne jest zorganizowane w czasie, skuteczne działanie. 

Stwórz swoim pracownikom możliwość odkupienia niepotrzebnych przedmiotów za cenę minimalną lub taką, którą sami zaproponują – jest to możliwe dzięki funkcjom specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam.

Organizacja wyprzedaży wewnątrz firmy

Tworząc wyprzedaż wewnętrzną w firmie, musisz poinformować pracowników o możliwości odkupienia elementów za daną stawkę. Każdy, kto będzie zainteresowany, z pewnością przed zakupem będzie chciał poznać charakterystykę techniczną danego przedmiotu i ocenić jego stan.

W sytuacji, gdy zamierzasz przedstawić propozycję pracownikom, powstają problemy logistyczne. Zdarza się, że wielu z nich  nie wie o możliwości odkupienia sprzętu. Ci, którzy pracują w trybie home office, nie mają fizycznej możliwości zgłoszenia chęci zakupu przedmiotów, a ci, do których informacja nie dotarła, często są niezadowoleni z okazji, która przepadła.

Zaplanowanie i organizacja wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych jest zatem wyzwaniem, które może przeciągać się w czasie i być nieskuteczne, a przecież chciałbyś możliwie szybko pozbyć się zalegających, niepotrzebnych już przedmiotów. 

Warto zatem poznać specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam i zoptymalizować proces w kilku prostych krokach.

4 kroki skutecznej wyprzedaży wewnętrznej

Narzędzie KupTam to nowoczesne, proste w obsłudze rozwiązanie, które pozwoli Ci w szybki i dokładny sposób stworzyć katalog aukcyjny z opisem i zdjęciem produktów, które chcesz odsprzedać swoim pracownikom. Dzięki temu każdy uczestnik licytacji będzie mógł całkowicie zdalnie zdecydować o chęci nabycia danego przedmiotu i proponować stawkę, którą uważa za odpowiednią. Możesz też wybrać opcję aukcji „kup teraz”, w której podajesz swoją stawkę za dany przedmiot.

W optymalizacji wewnętrznej wyprzedaży pomoże Ci zastosowanie się do krótkiego przewodnika. Dowiesz się z niego, jak wystawić przedmioty na zamkniętej aukcji w atrakcyjny sposób i stworzyć modelową, szybką oraz skuteczną wyprzedaż.

1. Stwórz aukcję KupTam

Wystarczy, że zarejestrujesz się w KupTam, a stworzenie katalogu produktów na Twojej aukcji będzie możliwe od razu. 

Zależnie od liczby uczestników i ilości aukcji, możesz wybrać opcję darmową (2 aktywne aukcje i 10 użytkowników), wersję PLUS, odpowiednią dla większych firm lub subskrypcję PRO, przeznaczoną dla firm o większych potrzebach.

Tworząc aukcję, ustalasz czas jej trwania i cenę startową przedmiotu, dodajesz zdjęcia oraz opis i gotowe – aukcja jest przygotowana.

2. Zadbaj o USP – unikalną sprzedażową propozycję

Dzięki wykorzystaniu narzędzia KupTam dajesz pracownikom możliwość uczestnictwa w zamkniętej, specjalnie dla nich przygotowanej aukcji. Mogą oni odkupić zamortyzowane środki trwałe firmy na użytek prywatny w niższej cenie. W ten sposób tworzysz unikalną sprzedażową propozycję, tzw. specjalną okazję.

3. Zaproś uczestników do aukcji

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam pozwala na tworzenie zamkniętych licytacji. Oznacza to, że wystarczy wysłać zaproszenie do aukcji drogą mailową wszystkim, których chcesz o danej okazji poinformować. Nikt spoza listy nie będzie miał dostępu do Twoich aukcji. 

Ta opcja likwiduje wszelkie problemy logistyczne, związane z organizacją wyprzedaży tradycyjnymi metodami. Każdy użytkownik zaproszony do obejrzenia Twojego katalogu na KupTam może w dowolnym czasie trwania aukcji przystąpić do licytacji wybranego przedmiotu i obserwować swoją licytację online. 

Nie musisz organizować specjalnych spotkań, wyznaczać dodatkowych zadań dla pracowników, którzy obsługują wyprzedaż w firmie, ani nadzorować przebiegu wyprzedaży.

4. Czekaj na zakończenie zautomatyzowanej licytacji

Funkcja automatycznego wydłużania czasu licytacji pozwala na maksymalizowanie zysków i daje użytkownikom możliwość podbijania cen, jeśli dany przedmiot jest dla nich wyjątkowo atrakcyjny. 

Po zakończeniu aukcji wiesz, kto wygrał licytację, przygotowujesz dla niego przedmiot oraz dokument sprzedaży i gotowe. Jeśli nie wszystkie przedmioty znajdą swoich nabywców, nic straconego – możesz powtórzyć wydarzenie w dowolnym momencie.

Dzięki tak przygotowanej i przeprowadzonej wyprzedaży wewnętrznej w prosty, uporządkowany i szybki sposób zamienisz niepotrzebne środki na dodatkowy przychód. Skuteczność użytkowania specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży wewnętrznych jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku tradycyjnych metod. 

Podsumowanie: Narzędzie KupTam a optymalizacja wyprzedaży

Przygotowanie i przeprowadzenie wyprzedaży w firmie z narzędziem KupTam jest proste i szybkie. Zoptymalizuj wewnątrzfirmowe aukcje dzięki:

  • prowadzeniu wyprzedaży w trybie online
  • intuicyjnej i szybkiej funkcji tworzenia katalogu produktów
  • zaproszeniu danej grupy uczestników wydarzenia
  • automatycznej funkcji wydłużania czasu licytacji

KupTam jest narzędziem przyjaznym zarówno dla organizatorów, jak i uczestników wyprzedaży. Dzięki wykorzystaniu specjalistycznego narzędzia zaoszczędzisz czas, w szybki sposób znajdziesz drogę zbytu zamortyzowanego sprzętu, uwolnisz przestrzeń magazynową i wygenerujesz dodatkowy przychód. Sprawdź, jak to działa i zapomnij o problemach organizacyjnych przy wyprzedaży firmowej.

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Informacje o firmie Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci […]

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

Biznes coraz częściej szuka nowych sposobów zarówno na zwiększenie swoich przychodów, jak i na wspieranie […]

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

W obliczu ciągłych innowacji w branży IT oraz coraz krótszego okresu użytkowania elektronicznych urządzeń ilość […]

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Informacje o firmie Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 […]

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Odnowione technologie stają się coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa, które dąży do zrównoważonego rozwoju […]

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Zalegające w magazynie towary, zwłaszcza końcówki kolekcji czy produkty, które nie zdobyły popularności, często stwarzają […]

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Recommerce, czyli sprzedaż, zakup i renowacja używanych produktów – stanowi narzędzie wspierające zrównoważony rozwój. Kolejny […]

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

W obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i utratą zasobów naturalnych przedsiębiorstwa zwracają się […]

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Skomplikowane łańcuchy dostaw i zmienne trendy rynkowe stawiają przed przedsiębiorstwami liczne trudności, dlatego efektywne zarządzanie […]

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym pojawiła się koncepcja, która zyskuje na coraz większym znaczeniu — […]

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce ma wiele korzyści, w tym ochronę środowiska, oszczędności, zwiększenie reputacji firm i dostępność produktów. […]

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Nadwyżki magazynowe mogą dotyczyć niemal każdego biznesu, który zajmuje się obrotem towarów. Problem stocków magazynowych […]

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Oferty specjalne przyciągają uwagę i pozwalają na zwiększenie przychodu w firmie, ale nie każdy sposób […]

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Większa sprzedaż to marzenie każdego handlowca, ale nie zawsze tworzenie nowych kanałów sprzedaży jest opłacalne. […]

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Koszty magazynowania to zmora każdego przedsiębiorcy, zarówno w branżach związanych ze sprzedażą produktów, jak i […]

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to częsta praktyka, jednak nie zawsze przebiega w skuteczny i szybki […]

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Wyprzedaże online przyciągają uwagę, jednak aby zyskać lojalnego klienta, trzeba przekonać go czymś więcej, niż […]

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Zakupy w internecie to obecnie codzienność, a możliwość korzystania z wyjątkowych ofert sprzedażowych oraz licytacji […]

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Produkty posiadające ograniczony termin przydatności do spożycia stanowią czasami wyzwanie dla sprzedawców, którzy muszą zagwarantować […]

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Sprzedaż produktów sezonowych wymaga odpowiedniego opracowania działań oraz planu na zaangażowanie klientów, aby w wybranym […]

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Informacje o firmie Międzynarodowa firma technologiczna: usługi IT, hardware.  Wyzwanie  Zmiana lokalizacji biura spowodowała pojawienie […]

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Zalegające w magazynie towary i końcówki kolekcji, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, mogą być […]

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Starzejący się sprzęt elektroniczny w firmie może okazać się problemem – niespełniające dłużej wymagań komputery […]

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Wyprzedaż wewnętrzna to doskonała okazja dla firm na pozbycie się produktów, których nie można sprzedać […]

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Tworzenie specjalnych ofert dla klientów jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji.  Tworząc nowy kanał […]

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Wyprzedaż magazynu dla kontrahentów to świetna okazja do pozbycia się zbędnych zapasów i zwiększenia przepływu […]

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie systemu aukcyjnego KupTam, dzięki któremu klient był w stanie przeprowadzić 100 aukcji zamortyzowanych laptopów na rzecz pracowników. 

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam umożliwia tworzenie ofert w trzech dostępnych typach aukcji: kup teraz, […]

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Wyprzedaż wewnątrz firmy polega na sprzedaży produktów lub usług pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym za […]

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do tworzenia wyprzedaży może okazać się pomocnym i przynoszącym dodatkowy przychód rozwiązaniem dla […]

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Majątek firmowy, zarówno towary, jak i sprzęty w firmie mogą z czasem stać się przestarzałe […]

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Informacje o firmie Firma FEMAX korzysta ze specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam. FEMAX to hurtownia […]

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

KupTam jest specjalistycznym narzędziem prowadzenia wyprzedaży online, które umożliwia przeprowadzenie procesu aukcyjnego w Internecie. KupTam […]