Wyprzedaż w firmie

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Zalegające w magazynie towary i końcówki kolekcji, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, mogą być wyzwaniem nawet dla najlepszych handlowców. Co z nimi zrobić?

  • Jak efektywnie sprzedać nadwyżki magazynowe?
  • W jaki sposób wygenerować możliwie wysoki przychód z przedmiotów outletowych?

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak ograniczyć straty i sprzedać z zyskiem zalegający na magazynie towar.

Nadwyżki magazynowe a problemy sprzedawcy

Nawet najlepsi handlowcy detaliczni i hurtownicy zmagają się z nadwyżkami magazynowymi. W końcu zdarza się, że niektóre produkty nie są sprzedawane zgodnie z założeniami, bo popyt na takie artykuły nie osiągnął zakładanego progu. W takim przypadku nadwyżki magazynowe stają się frustrującym problemem, bynajmniej nie tylko przez zajmowaną przestrzeń.

Do największych problemów, generowanych przez zalegające w magazynach hurtowników i detalistów przedmioty, należą:

  • zamrożenie kapitału,
  • brak możliwości generowania zysku,
  • obniżenie wartości towaru wraz z upływem czasu,
  • koszty magazynowania towaru,
  • zajmowanie miejsca, które można byłoby przeznaczyć na nowe dostawy.

Problemy związane z zaleganiem towaru dotykają najczęściej branż, które zależne są od trendów i nowości pojawiających się regularnie, tj. chociażby w branży elektronicznej. 

Nadwyżki magazynowe mogą być utrapieniem zarówno dla sklepów i hurtowni stacjonarnych, jak i internetowych. Zwykle w takim przypadku przedsiębiorcy decydują się na radykalne obniżki cen, co nie jest najlepszym wyjściem, zważając na fakt utraty potencjalnego zysku. Kolejnym przykładem radzenia sobie z zalegającym towarem jest wprowadzanie kategorii sprzedażowej Outlet. W takim dziale zwykle obniżka jest niewielka, ale jednolita – na większość przedmiotów obowiązuje liniowa zniżka procentowa, ewentualnie są one podzielone na kategorie, np. -10, -20 czy -30%. 

Promocje i obniżki cen nie są idealnym rozwiązaniem problemu, zważywszy na dotkliwe skutki w postaci zmniejszenia potencjalnego zysku ze sprzedaży. Oczywiście takie zabiegi przyczyniają się do uwolnienia przestrzeni magazynowej i pozbycia się zalegającego towaru, niemniej jednak nigdy nie są w pełni satysfakcjonujące dla przedsiębiorców.

Efektywna sprzedaż nadwyżek magazynowych z KupTam

Aby poradzić sobie z nadwyżkami towaru, wcale nie musisz uciekać się do radykalnych obniżek cen i godzić się jedynie na zwrot zainwestowanych funduszy w skali 1:1. Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam to rozwiązanie, które pozwoli Ci maksymalizować potencjalne zyski poprzez tworzenie zamkniętych wyprzedaży.

Efektywna sprzedaż na KupTam jest możliwa, ponieważ:

#1 Przyciągasz uwagę

Otwierając nowy kanał sprzedaży na KupTam możesz wystawiać oferty produktowe i uruchamiać licytacje przedmiotów, angażując lojalnych klientów w aktywną sprzedaż. Licytacja to sposób na przyciągnięcie większej uwagi ze strony kontrahentów lub klientów i tworzenie z nimi długofalowych relacji.

#2 Tworzysz USP

Przygotowując listę przedmiotów w swojej strefie sprzedaży, możesz przedstawić ofertę Last Minute z nadwyżek magazynowych lub Golden Offer z pojedynczych końcówek kolekcji i ustalić minimalną kwotę, za którą chcesz sprzedać dany towar. Zaproszeni uczestnicy (np. leady pozyskane z zapisów do newslettera na stronie internetowej Twojego sklepu czy hurtowni) zyskują dostęp do unikalnej oferty sprzedażowej i mogą podbijać stawki wybranych produktów, maksymalizując potencjalny zysk dla Twojej firmy.

#3 Aktywizujesz klientów/kontrahentów

Dzięki licytacjom w narzędziu KupTam tworzysz nie tylko nowy kanał sprzedaży i skutecznie pozbywasz się zalegającego towaru, ale i pozwalasz uczestnikom aukcji poczuć się wyjątkowo, przez udostępnienie im oferty skierowanej tylko dla wybranych. W ten sposób zwiększasz przywiązanie klienta/kontrahenta do swojej marki i sprawiasz, że chętnie powraca po więcej, a dodatkowo budujesz silniejszą pozycję na rynku.

Istotną zaletą wykorzystania specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam jest budowanie reputacji. Samo pozbycie się towaru, na który nie ma popytu, jest trudne, ale kiedy dajesz swoim klientom lub kontrahentom coś więcej, w tym przypadku dostęp do aukcji dla VIP-ów, wpływasz na ich lojalność.

Jak sprzedać zalegający towar na KupTam?

Wyprzedaż zalegającego towaru na KupTam zrealizujesz w kilku prostych krokach. Po zarejestrowaniu od razu możesz przygotować swoją ofertę, co odbywa się z wykorzystaniem prostego formularza. Wystarczy stworzyć listę aktywnych aukcji i zaprosić uczestników aukcji, aby zacząć sprzedawać.

Żeby w pełni wykorzystać potencjał KupTam, warto wykorzystać licencje rozszerzone z dodatkowymi funkcjami, m.in.:

  • Zwiększenie limitu aktywnych jednocześnie aukcji

Zależnie od potrzeb, z licencją rozszerzoną możesz tworzyć do 100, a nawet 200 aktywnych ofert jednocześnie. W przypadku pakietu Enterprise zyskujesz możliwość tworzenia ofert bez ograniczeń ilościowych.

  • Zwiększenie limitu uczestników aukcji

Każda płatna licencja umożliwia zaproszenie większej liczby uczestników na Twoje licytacje: w przypadku pakietu PLUS – maksymalnie 100, PRO – do 250. Pakiet Enterprise to nieograniczona liczba uczestników Twoich aukcji.

  • Ustawienie własnego logo

Każda rozszerzona licencja pozwala na ustawienie własnego logo, dzięki czemu wpływasz na budowanie spójnej identyfikacji marki na nowym kanale sprzedaży KupTam.

  • Dostosowanie własnych kolorów strefy sprzedaży

Z licencją PRO możesz modyfikować kolory swojej strefy, tworząc spójną warstwę UX  dla swoich klientów, podkreślając wizualnie swoją markę.

  • Integracja z innymi systemami

Jeśli oczekujesz więcej, nasi specjaliści mogą zintegrować KupTam z innymi, zewnętrznymi systemami, aby pomóc Ci budować nowy, pełnowymiarowy kanał sprzedaży.

Wykorzystując specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam masz możliwość prowadzenia szybkiej, efektywnej i nastawionej na maksymalizację zysków wyprzedaży nadwyżek magazynowych. KupTam nie pobiera prowizji od sprzedaży, a Ty realizujesz sprzedaż zalegającego towaru w formie wyprzedaży on-line dla wybranych klientów.

Podsumowanie: Jak efektywnie sprzedać zalegający towar?

Skuteczną wyprzedaż nadwyżek magazynowych zorganizujesz w przystępny zarówno dla siebie, jak i Twoich klientów sposób, wykorzystując specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam. Dzięki funkcjom narzędzia nie tylko pozbędziesz się zalegającego na magazynie towaru, ale dodatkowo:

  • stworzysz nowy kanał sprzedaży dla wybranych klientów,
  • zaangażujesz klientów w aktywną sprzedaż,
  • uwolnisz się od problemu zamrożonego kapitału,
  • wykorzystasz licytacje do maksymalizacji potencjalnych zysków,
  • zaproponujesz program lojalnościowy z dostępem do wyjątkowych okazji i wpłyniesz na budowanie długofalowych relacji z klientami.

Wypróbuj KupTam i sprawdź, jak w prosty sposób tworzyć wyjątkowe okazje sprzedażowe – zarejestruj się i stwórz pierwszą ofertę w pakiecie FREE.

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Informacje o firmie Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci […]

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

Biznes coraz częściej szuka nowych sposobów zarówno na zwiększenie swoich przychodów, jak i na wspieranie […]

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

W obliczu ciągłych innowacji w branży IT oraz coraz krótszego okresu użytkowania elektronicznych urządzeń ilość […]

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Informacje o firmie Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 […]

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Odnowione technologie stają się coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa, które dąży do zrównoważonego rozwoju […]

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Zalegające w magazynie towary, zwłaszcza końcówki kolekcji czy produkty, które nie zdobyły popularności, często stwarzają […]

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Recommerce, czyli sprzedaż, zakup i renowacja używanych produktów – stanowi narzędzie wspierające zrównoważony rozwój. Kolejny […]

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

W obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i utratą zasobów naturalnych przedsiębiorstwa zwracają się […]

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Skomplikowane łańcuchy dostaw i zmienne trendy rynkowe stawiają przed przedsiębiorstwami liczne trudności, dlatego efektywne zarządzanie […]

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym pojawiła się koncepcja, która zyskuje na coraz większym znaczeniu — […]

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce ma wiele korzyści, w tym ochronę środowiska, oszczędności, zwiększenie reputacji firm i dostępność produktów. […]

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Nadwyżki magazynowe mogą dotyczyć niemal każdego biznesu, który zajmuje się obrotem towarów. Problem stocków magazynowych […]

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Oferty specjalne przyciągają uwagę i pozwalają na zwiększenie przychodu w firmie, ale nie każdy sposób […]

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Większa sprzedaż to marzenie każdego handlowca, ale nie zawsze tworzenie nowych kanałów sprzedaży jest opłacalne. […]

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Koszty magazynowania to zmora każdego przedsiębiorcy, zarówno w branżach związanych ze sprzedażą produktów, jak i […]

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to częsta praktyka, jednak nie zawsze przebiega w skuteczny i szybki […]

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Wyprzedaże online przyciągają uwagę, jednak aby zyskać lojalnego klienta, trzeba przekonać go czymś więcej, niż […]

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Zakupy w internecie to obecnie codzienność, a możliwość korzystania z wyjątkowych ofert sprzedażowych oraz licytacji […]

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Produkty posiadające ograniczony termin przydatności do spożycia stanowią czasami wyzwanie dla sprzedawców, którzy muszą zagwarantować […]

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Sprzedaż produktów sezonowych wymaga odpowiedniego opracowania działań oraz planu na zaangażowanie klientów, aby w wybranym […]

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Informacje o firmie Międzynarodowa firma technologiczna: usługi IT, hardware.  Wyzwanie  Zmiana lokalizacji biura spowodowała pojawienie […]

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Starzejący się sprzęt elektroniczny w firmie może okazać się problemem – niespełniające dłużej wymagań komputery […]

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Wyprzedaż wewnętrzna to doskonała okazja dla firm na pozbycie się produktów, których nie można sprzedać […]

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Tworzenie specjalnych ofert dla klientów jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji.  Tworząc nowy kanał […]

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Wyprzedaż magazynu dla kontrahentów to świetna okazja do pozbycia się zbędnych zapasów i zwiększenia przepływu […]

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie systemu aukcyjnego KupTam, dzięki któremu klient był w stanie przeprowadzić 100 aukcji zamortyzowanych laptopów na rzecz pracowników. 

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam umożliwia tworzenie ofert w trzech dostępnych typach aukcji: kup teraz, […]

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Proces wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych wewnątrz firmy może wydawać się skomplikowany. Niezależnie od tego, jaki […]

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Wyprzedaż wewnątrz firmy polega na sprzedaży produktów lub usług pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym za […]

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do tworzenia wyprzedaży może okazać się pomocnym i przynoszącym dodatkowy przychód rozwiązaniem dla […]

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Majątek firmowy, zarówno towary, jak i sprzęty w firmie mogą z czasem stać się przestarzałe […]

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Informacje o firmie Firma FEMAX korzysta ze specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam. FEMAX to hurtownia […]

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

KupTam jest specjalistycznym narzędziem prowadzenia wyprzedaży online, które umożliwia przeprowadzenie procesu aukcyjnego w Internecie. KupTam […]