Funkcjonalność

Jakie są typy aukcji i czym się różnią?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam umożliwia tworzenie ofert w trzech dostępnych typach aukcji: kup teraz, licytacja z postąpieniem i licytacja angielska. 

  • Czym różnią się typy aukcji?
  • Który typ aukcji jest najbardziej efektywny?

Sprawdź, jak wygląda aukcja przeprowadzona za pośrednictwem narzędzia do wyprzedaży KupTam i dowiedz się, który sposób licytacji jest najlepiej dopasowany do Twoich oczekiwań.

Aukcja KupTam – jak to wygląda?

Narzędzie KupTam pozwoli Ci na szybkie tworzenie ofert sprzedażowych i zapraszanie uczestników do wzięcia udziału w zamkniętej aukcji. To doskonały sposób na pozbycie się zalegających na magazynie przedmiotów i wygenerowanie dodatkowego dochodu dla firmy lub na stworzenie wyjątkowej oferty dla złotych klientów.

Proces tworzenia oferty na KupTam zajmuje nie więcej niż 5 minut.

Każda licytacja przebiega w określonych krokach:

  • Tworzenie oferty

Na tym etapie uzupełniasz informacje na temat produktu, takie jak nazwa, liczba sztuk, sposób dostawy. Dodajesz zdjęcia i opis przedmiotu i ustalasz minimalną kwotę lub z góry określoną stawkę za produkt, zależnie od typu aukcji.

  • Wybór typu aukcji

Przed zatwierdzeniem swojej oferty wybierasz typ aukcji, spośród trzech dostępnych opcji: kup teraz, licytacja z postąpieniem lub licytacja angielska.

  • Zaproszenie uczestników

W narzędziu KupTam wyprzedaże odbywają się na zasadzie zamkniętych sesji dla wybranych uczestników. Możesz zaprosić wybranych pracowników, kontrahentów czy klientów do uczestnictwa w licytacji poprzez wysłanie wiadomości e-mail, za pośrednictwem jednej z automatycznych funkcji KupTam. 

  • Licytacja/sprzedaż

Po dokończeniu formalności związanych z tworzeniem oferty oraz opublikowaniu jej, uczestnicy aukcji mogą licytować stawkę za Twój produkt (lub wybrać opcję natychmiastowego zakupu). 

  • Zakończenie oferty

Gdy Twój produkt znajduje kupca, oferta zmienia status na zakończoną. Jeśli aukcja ma strukturę licytacji, prawo do zakupu produktu zyskuje osoba, która zaproponowała najwyższą stawkę.

Typy aukcji –  którą opcję wybrać?

Skupiając się na panelu tworzenia oferty, specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam pozwala ustalić strukturę aukcji przez wybór jednego z trzech typów: kup teraz, licytacja z postąpieniem lub licytacja angielska. Każda z tych struktur determinuje inny przebieg aukcji:

Kup Teraz

Tworząc aukcję o strukturze „Kup Teraz”, z góry określasz kwotę, za którą chcesz sprzedać dany przedmiot. Wybór tego typu aukcji eliminuje możliwość prowadzenia licytacji przez użytkowników. Prawo do zakupu produktu otrzymuje osoba, która zdecyduje się na jego kupno najszybciej.

Aukcję typu Kup Teraz możesz edytować w dowolnej chwili z pomocą odpowiednich funkcji w panelu sprzedawcy. Swoją ofertę możesz w każdej chwili sfinalizować, wybierając odpowiednią opcję – nie musisz czekać do zakończenia się czasu aktywności oferty.

Licytacja z postąpieniem

Licytacja z postąpieniem to typ aukcji, w którym uczestnicy licytacji mogą podbijać stawkę na dwa sposoby: za ustaloną w formularzu minimalną kwotę podbicia lub z góry określając maksymalną stawkę, którą są w stanie zaoferować za dany produkt. W drugim przypadku to nasz system będzie automatycznie przebijał oferty innych licytantów, posługując się mechanizmem postąpienia. Uczestnicy nie wiedzą, jaka jest maksymalna zaoferowana kwota, a wygrywający uczestnik może kupić produkt po cenie niższej niż jego maksymalna oferta, dopóki inni uczestnicy nie będą tej stawki podbijać. 

Wybierając ten rodzaj aukcji, zapraszasz użytkowników do licytacji. Kiedy aktywny uczestnik aukcji podbije stawkę, nie możesz wnosić poprawek do swojej oferty. Czas trwania aukcji określasz z góry. Możesz również określić czas przedłużenia końca licytacji, co skutkuje tym, że każde podbicie ceny w tym czasie automatycznie wydłuża aukcję, dając czas na reakcję pozostałym uczestnikom.

Po zakończeniu licytacji, prawo do zakupu otrzymuje osoba, która zaproponowała najwyższą cenę za produkt wystawiony na Twojej aukcji.

Licytacja angielska

Jeśli zdecydujesz się na wybór oferty sprzedażowej o strukturze licytacji angielskiej, zaproszeni do udziału w aukcji uczestnicy licytują dokładnie za tyle ile deklarują, biorąc pod uwagę ustaloną z góry minimalną kwotę przebicia. W tym rodzaju licytacji nie występuje mechanizm postąpienia. System podpowiada najwyższą ofertę w danej chwili, a oferta uczestnika nie może być niższa niż oferta lidera licytacji.

Czas trwania takiej licytacji możesz ustalić w formularzu tworzenia oferty, jednak podobnie, jak w przypadku licytacji z postąpieniem, możesz ustawić czas przedłużenia końca licytacji po podbiciu ceny w tym czasie.

Licytacja angielska kończy się z upływem czasu aktywności oferty, a przedmiot trafia do uczestnika, który zaoferował najwyższą kwotę. 

Typ aukcji a efektywność sprzedaży

Każda z dostępnych struktur sprzedażowych przebiega w podobny sposób, ale przynosi inne rezultaty. Aukcja typu Kup Teraz pozwala Ci zaoferować przedmiot w cenie, którą uważasz za adekwatną. Daje to gwarancję zysku w takiej wysokości, jakiej oczekujesz, oczywiście, jeśli znajdzie się chętny na dany produkt. Struktura sprzedażowa „Kup Teraz” jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chcesz wyprzedać końcówki kolekcji i uwolnić przestrzeń magazynową lub stworzyć okazyjną sprzedaż dla złotych klientów.

W przypadku licytacji z postąpieniem ustalasz minimalną kwotę, od której rozpoczyna się aukcja. Uczestnicy, którzy podbijają stawkę, mają z góry określone minimalne kwoty przebicia, ale mogą zaproponować również kwotę maksymalną, która nie jest widoczna dla innych licytujących. Produkt może zostać sprzedany nie osiągając tej kwoty maksymalnej, a uczestnicy nie mają potrzeby ciągłego śledzenia aukcji. Licytacja z postąpieniem sprawdzi się w tworzeniu ofert specjalnych dla kontrahentów.

Licytacja angielska pozwala Ci określić kwotę startową danego produktu, ale uczestnicy mogą składać oferty co najmniej o minimalną kwotę podbicia. Wszystkie zalicytowane kwoty są widoczne dla uczestników, w związku z czym w każdej chwili masz informację jaka dokładnie kwota jest aktualnie proponowana za dany produkt. To doskonały sposób na wyprzedaż zamortyzowanych środków trwałych w firmie lub zorganizowanie zbiórki charytatywnej.

O ile aukcja typu Kup Teraz pozwala na szybką sprzedaż produktu za określoną kwotę, o tyle licytacja zawsze przyczynia się do maksymalizacji dochodu – Twoja cena startowa jest gwarancją minimalnego zysku, a oferty uczestników licytacji zawsze podnoszą tę kwotę. 

Szybka wyprzedaż KupTam

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży KupTam pozwala zorganizować wyprzedaż w sposób szybki i efektywny.  Dzięki ustaleniu kwoty minimalnej lub statycznej ceny za produkt wiesz, że sprzedaż przyniesie zysk, niezależnie od struktury sprzedażowej aukcji. Warto jednak mieć na uwadze, że podczas licytacji, uczestnicy ustalają najwyższą kwotę, jaką są w stanie przeznaczyć na produkt, maksymalizując potencjalny zysk dla Twojej firmy.

Szybka i skuteczna wyprzedaż za pomocą specjalistycznego narzędzia KupTam jest sposobem nie tylko na wewnętrzną sprzedaż zamortyzowanych środków trwałych w firmie, ale i na otwarcie nowego kanału sprzedaży.

Z licencją PRO możesz utworzyć aż 200 aktywnych aukcji jednocześnie i zaprosić 250 użytkowników do licytacji.

Zamknięte aukcje dla wybranych kontrahentów czy złotych klientów to doskonały sposób na wyprzedaż końcówek kolekcji lub stworzenie specjalnych ofert. Dodatkową wartością będzie umożliwienie uczestnikom aukcji licytowanie ceny produktów – w ten sposób stworzysz ścieżkę umacniającą relacje klientów z Twoją firmą i dostarczysz im wiele ciekawych doświadczeń, które wpłyną na umacnianie się Twojej marki.

Podsumowanie: Jakie są typy aukcji i która z nich jest najbardziej efektywnym sposobem na wyprzedaż?

Narzędzie do wyprzedaży KupTam pozwala na efektywną wyprzedaż zamkniętą z wykorzystaniem trzech struktur sprzedażowych, a każda z nich przyniesie oczekiwany rezultat w szybkim czasie:

  • Kup Teraz – sprzedajesz produkt za określoną z góry kwotę
  • Licytacja z postąpieniem – uczestnicy wskazują maksymalną kwotę i stosowany jest mechanizm automatycznego minimalnego podbicia
  • Licytacja angielska – uczestnicy podbijają stawkę o minimalną kwotę

Wypróbuj za darmo i przekonaj się działa KupTam. Zwolnij przestrzeń magazynową, uruchom nowy kanał sprzedaży dla kontrahentów lub zorganizuj zbiórkę charytatywną w firmie – szybko, efektywnie i w zorganizowany sposób.

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Case Study: wewnętrzna wyprzedaż sprzętu elektronicznego w banku Santander

Informacje o firmie Santander Bank Polska SA – bank uniwersalny z siedzibą w Warszawie. Trzeci […]

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

B2B recommerce – jak firmy mogą wykorzystać ten model dla zwiększenia przychodów i wspierania zrównoważonego rozwoju?

Biznes coraz częściej szuka nowych sposobów zarówno na zwiększenie swoich przychodów, jak i na wspieranie […]

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

Co zrobić z używanym sprzętem biurowym w firmie?  

W obliczu ciągłych innowacji w branży IT oraz coraz krótszego okresu użytkowania elektronicznych urządzeń ilość […]

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Case study – wdrożenie procesu REcommerce w firmie technologicznej

Informacje o firmie Lingaro sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo świadczące usługi IT. Powstało 22 […]

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Przyszłość odnowionych technologii: Jak kształtować środowiskową odpowiedzialność

Odnowione technologie stają się coraz bardziej istotnym elementem współczesnego społeczeństwa, które dąży do zrównoważonego rozwoju […]

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Rozwiązania dla nadwyżek magazynowych z perspektywy społecznej odpowiedzialności

Zalegające w magazynie towary, zwłaszcza końcówki kolekcji czy produkty, które nie zdobyły popularności, często stwarzają […]

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Zrównoważony rozwój poprzez recommerce: korzyści dla firm i środowiska

Recommerce, czyli sprzedaż, zakup i renowacja używanych produktów – stanowi narzędzie wspierające zrównoważony rozwój. Kolejny […]

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

Jak wspierać CSR dzięki recommerce? 

W obliczu globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i utratą zasobów naturalnych przedsiębiorstwa zwracają się […]

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Recommerce jako strategia zarządzania nadwyżkami magazynowymi: Optymalizacja zasobów i zrównoważony rozwój.

Skomplikowane łańcuchy dostaw i zmienne trendy rynkowe stawiają przed przedsiębiorstwami liczne trudności, dlatego efektywne zarządzanie […]

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

Ekonomiczne i ekologiczne korzyści z recommerce: przypadek firmy technologicznej

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym pojawiła się koncepcja, która zyskuje na coraz większym znaczeniu — […]

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce — na czym polega i jakie korzyści przynosi?

Recommerce ma wiele korzyści, w tym ochronę środowiska, oszczędności, zwiększenie reputacji firm i dostępność produktów. […]

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Gdzie sprzedać nadwyżki magazynowe – skuteczna wyprzedaż na KupTam

Nadwyżki magazynowe mogą dotyczyć niemal każdego biznesu, który zajmuje się obrotem towarów. Problem stocków magazynowych […]

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Jak tworzyć oferty specjalne z wykorzystaniem specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam?

Oferty specjalne przyciągają uwagę i pozwalają na zwiększenie przychodu w firmie, ale nie każdy sposób […]

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Jak wykorzystać KupTam do stworzenia nowego kanału sprzedaży?

Większa sprzedaż to marzenie każdego handlowca, ale nie zawsze tworzenie nowych kanałów sprzedaży jest opłacalne. […]

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Jak specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży wewnętrznej pomaga zminimalizować koszty magazynowania?

Koszty magazynowania to zmora każdego przedsiębiorcy, zarówno w branżach związanych ze sprzedażą produktów, jak i […]

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzia do wyprzedaży wewnętrznej w firmie?

Wyprzedaż wewnętrzna w firmie to częsta praktyka, jednak nie zawsze przebiega w skuteczny i szybki […]

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Jak wyprzedaże online mogą pomóc w utrzymaniu lojalności pracowników lub klientów?

Wyprzedaże online przyciągają uwagę, jednak aby zyskać lojalnego klienta, trzeba przekonać go czymś więcej, niż […]

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Jakie korzyści przynosi narzędzie do wyprzedaży online dla pracowników i klientów?

Zakupy w internecie to obecnie codzienność, a możliwość korzystania z wyjątkowych ofert sprzedażowych oraz licytacji […]

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Jak wykorzystać zamknięte wyprzedaże online do sprzedaży produktów o ograniczonym czasie przydatności?

Produkty posiadające ograniczony termin przydatności do spożycia stanowią czasami wyzwanie dla sprzedawców, którzy muszą zagwarantować […]

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Jak szybko sprzedać produkty sezonowe?

Sprzedaż produktów sezonowych wymaga odpowiedniego opracowania działań oraz planu na zaangażowanie klientów, aby w wybranym […]

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Case study. Zmiana lokalizacji firmy. Jak pozbyć się niepotrzebnych mebli?

Informacje o firmie Międzynarodowa firma technologiczna: usługi IT, hardware.  Wyzwanie  Zmiana lokalizacji biura spowodowała pojawienie […]

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Nadwyżki magazynowe – jak sprzedać zalegający towar?

Zalegające w magazynie towary i końcówki kolekcji, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem, mogą być […]

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Co zrobić ze starymi komputerami i laptopami w firmie?

Starzejący się sprzęt elektroniczny w firmie może okazać się problemem – niespełniające dłużej wymagań komputery […]

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Jakie są najczęstsze błędy przy wyprzedaży wewnętrznej i jak ich uniknąć?

Wyprzedaż wewnętrzna to doskonała okazja dla firm na pozbycie się produktów, których nie można sprzedać […]

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Jak wykorzystać KupTam do przygotowania specjalnej oferty dla klientów?

Tworzenie specjalnych ofert dla klientów jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji.  Tworząc nowy kanał […]

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Jak zrobić wyprzedaż magazynu dla kontrahentów?

Wyprzedaż magazynu dla kontrahentów to świetna okazja do pozbycia się zbędnych zapasów i zwiększenia przepływu […]

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Case study. Zwiększenie przychodu o 108 000 zł.

Przygotowaliśmy dedykowane wdrożenie systemu aukcyjnego KupTam, dzięki któremu klient był w stanie przeprowadzić 100 aukcji zamortyzowanych laptopów na rzecz pracowników. 

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Jak zoptymalizować proces wyprzedaży wewnątrz firmy?

Proces wyprzedaży zamortyzowanych środków trwałych wewnątrz firmy może wydawać się skomplikowany. Niezależnie od tego, jaki […]

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do wyprzedaży wewnątrz firmy? 

Wyprzedaż wewnątrz firmy polega na sprzedaży produktów lub usług pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym za […]

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży – czy jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Specjalistyczne narzędzie do tworzenia wyprzedaży może okazać się pomocnym i przynoszącym dodatkowy przychód rozwiązaniem dla […]

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Jak sprzedać środek trwały z firmy?

Majątek firmowy, zarówno towary, jak i sprzęty w firmie mogą z czasem stać się przestarzałe […]

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Wyprzedaż 2% całkowitego stanu magazynowego rocznie. Case-study

Informacje o firmie Firma FEMAX korzysta ze specjalistycznego narzędzia do wyprzedaży KupTam. FEMAX to hurtownia […]

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

Co to jest specjalistyczne narzędzie do wyprzedaży? 

KupTam jest specjalistycznym narzędziem prowadzenia wyprzedaży online, które umożliwia przeprowadzenie procesu aukcyjnego w Internecie. KupTam […]